Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Friction Loss Analysis Of Powertrain Parts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APU83516" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PU83516 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Friction Loss Analysis Of Powertrain Parts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emission decrease requirements (mainly of CO2) together with fuel savings force the development of modern combustion engines. The decrease of mechanical losses caused by friction losses is therefore a crucial requirement on the modern engine design. Thepaper presents computational and experimental methods which enable to determine portions of friction losses of different engine parts. In the case of the experimental approach, a special equipment is developed. This equipment enables to find friction losses for a whole engine speed range. The paper covers the experimental equipment development, the experiment realisation and the friction loss evaluation. The computational approach is also mentioned. The computational and experimental methods are presented on a SI engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Friction Loss Analysis Of Powertrain Parts

  • Popis výsledku anglicky

    Emission decrease requirements (mainly of CO2) together with fuel savings force the development of modern combustion engines. The decrease of mechanical losses caused by friction losses is therefore a crucial requirement on the modern engine design. Thepaper presents computational and experimental methods which enable to determine portions of friction losses of different engine parts. In the case of the experimental approach, a special equipment is developed. This equipment enables to find friction losses for a whole engine speed range. The paper covers the experimental equipment development, the experiment realisation and the friction loss evaluation. The computational approach is also mentioned. The computational and experimental methods are presented on a SI engine.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2009

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    36

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus