Friction Loss Analysis Of Powertrain Parts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F09%3APU83516" target="_blank" >RIV/00216305:26210/09:PU83516 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Friction Loss Analysis Of Powertrain Parts
Popis výsledku v původním jazyce
Emission decrease requirements (mainly of CO2) together with fuel savings force the development of modern combustion engines. The decrease of mechanical losses caused by friction losses is therefore a crucial requirement on the modern engine design. Thepaper presents computational and experimental methods which enable to determine portions of friction losses of different engine parts. In the case of the experimental approach, a special equipment is developed. This equipment enables to find friction losses for a whole engine speed range. The paper covers the experimental equipment development, the experiment realisation and the friction loss evaluation. The computational approach is also mentioned. The computational and experimental methods are presented on a SI engine.
Název v anglickém jazyce
Friction Loss Analysis Of Powertrain Parts
Popis výsledku anglicky
Emission decrease requirements (mainly of CO2) together with fuel savings force the development of modern combustion engines. The decrease of mechanical losses caused by friction losses is therefore a crucial requirement on the modern engine design. Thepaper presents computational and experimental methods which enable to determine portions of friction losses of different engine parts. In the case of the experimental approach, a special equipment is developed. This equipment enables to find friction losses for a whole engine speed range. The paper covers the experimental equipment development, the experiment realisation and the friction loss evaluation. The computational approach is also mentioned. The computational and experimental methods are presented on a SI engine.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
36
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—