Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of the mean friction pressure on the temperatures of the combustion engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F13%3A%230000128" target="_blank" >RIV/46747885:24620/13:#0000128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientific.net/AMM.390.350" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.390.350</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.390.350" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.390.350</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of the mean friction pressure on the temperatures of the combustion engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of a new combustion engines is connected with endeavor for escalation of the total efficiency. Escalation of the total efficiency can be: minimization of the mechanical losses in the combustion engines or minimization of the unsuitable equipment capacity of accessories. Now research and development programs of a manufacturer of the combustion engines search effectual equipment and method for this escalation of the total efficiency. The escalation of the total efficiency is important fora minimization fuel consumption and consequently for lower emissions. The paper deals with the problem of frictional losses in internal combustion engines. It is described by measuring station built and further are shown measured values for a small car.Furthermore, in the paper presented to the selected function to approximate the measured values of friction losses, depending on the temperatures of the work fluids for a concrete RPM mode.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of the mean friction pressure on the temperatures of the combustion engine

  • Popis výsledku anglicky

    The development of a new combustion engines is connected with endeavor for escalation of the total efficiency. Escalation of the total efficiency can be: minimization of the mechanical losses in the combustion engines or minimization of the unsuitable equipment capacity of accessories. Now research and development programs of a manufacturer of the combustion engines search effectual equipment and method for this escalation of the total efficiency. The escalation of the total efficiency is important fora minimization fuel consumption and consequently for lower emissions. The paper deals with the problem of frictional losses in internal combustion engines. It is described by measuring station built and further are shown measured values for a small car.Furthermore, in the paper presented to the selected function to approximate the measured values of friction losses, depending on the temperatures of the work fluids for a concrete RPM mode.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED0005%2F01%2F01" target="_blank" >ED0005/01/01: Centrum pro nanomateriály, pokrocilé technologie a inovace</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Applied Mechanics and Materials

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    390

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    350-354

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus