Particulate matter dispersion modelling along urban traffic paths
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU85786" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU85786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Particulate matter dispersion modelling along urban traffic paths
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper authors compare two different approaches of 10 m particles (PM10) dispersion modelling in urban areas. The study is focused on comparison of the Eulerian-Lageangian approach accurately describing particle aerodynamics and the passive scalarapproach representing simplified alternative for description of dispersion processes. CFD code StarCD has been used for this study as appropriate tool capable of correct velocity field prediction and inclusion of both approaches. A street canyon with intensive traffic located in the central part of the city of Brno is used as a convenient study area. The numerical predictions obtained by both tested approaches are compared with an in situ measurement carried out in the studied street canyon. To simulate traffic, an original model developed previously by the authors is used that takes into account traffic density, speed of cars and number of traffic lanes.
Název v anglickém jazyce
Particulate matter dispersion modelling along urban traffic paths
Popis výsledku anglicky
In this paper authors compare two different approaches of 10 m particles (PM10) dispersion modelling in urban areas. The study is focused on comparison of the Eulerian-Lageangian approach accurately describing particle aerodynamics and the passive scalarapproach representing simplified alternative for description of dispersion processes. CFD code StarCD has been used for this study as appropriate tool capable of correct velocity field prediction and inclusion of both approaches. A street canyon with intensive traffic located in the central part of the city of Brno is used as a convenient study area. The numerical predictions obtained by both tested approaches are compared with an in situ measurement carried out in the studied street canyon. To simulate traffic, an original model developed previously by the authors is used that takes into account traffic density, speed of cars and number of traffic lanes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DI - Znečištění a kontrola vzduchu
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F54H%2F098%2F520" target="_blank" >1F54H/098/520: Prašnost dopravy a její vlivy na imisní zatížení ovzduší suspendovanými částicemi</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of environment and pollution
ISSN
0957-4352
e-ISSN
—
Svazek periodika
40
Číslo periodika v rámci svazku
1-3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—