Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Wall roughness effect on radial jet-wall interaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU87311" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU87311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Wall roughness effect on radial jet-wall interaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with simulations of a radial jet interaction with a parallel to the jet wall as it may lead to a deteriorated performance of the Aaberg exhaust hood. The hood makes use of the jet to enhance the suction effect of the hood; the effect ofthe jet on the flow pattern in front of the hood being twofold. First, it reduces the suction from omnidirectional to a hemispherical one. Secondly, the jet entrains the surrounding fluid forming a directional flow pattern. Unfortunately, the optimum hood operation depends on the presence of obstacle in the vicinity of the hood as these may divert the jet from the favourable course. Several cases have been investigated either by means of the computational modelling or experimentally to map the jet behaviour when interacting with the obstacle. The obstacle was represented by a disc aligned with the principal jet direction, and located co-axially to the jet. The disc size was 550 mm and its distance to the air terminal device ranged from

  • Název v anglickém jazyce

    Wall roughness effect on radial jet-wall interaction

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with simulations of a radial jet interaction with a parallel to the jet wall as it may lead to a deteriorated performance of the Aaberg exhaust hood. The hood makes use of the jet to enhance the suction effect of the hood; the effect ofthe jet on the flow pattern in front of the hood being twofold. First, it reduces the suction from omnidirectional to a hemispherical one. Secondly, the jet entrains the surrounding fluid forming a directional flow pattern. Unfortunately, the optimum hood operation depends on the presence of obstacle in the vicinity of the hood as these may divert the jet from the favourable course. Several cases have been investigated either by means of the computational modelling or experimentally to map the jet behaviour when interacting with the obstacle. The obstacle was represented by a disc aligned with the principal jet direction, and located co-axially to the jet. The disc size was 550 mm and its distance to the air terminal device ranged from

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXIX. Setkání kateder mechaniky tekutin a termomechaniky

  • ISBN

    978-80-248-2244-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vysoká škola báňská - Technická universita Ostrava

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    23. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku