Wall roughness effect on radial jet-wall interaction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU87311" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU87311 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Wall roughness effect on radial jet-wall interaction
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with simulations of a radial jet interaction with a parallel to the jet wall as it may lead to a deteriorated performance of the Aaberg exhaust hood. The hood makes use of the jet to enhance the suction effect of the hood; the effect ofthe jet on the flow pattern in front of the hood being twofold. First, it reduces the suction from omnidirectional to a hemispherical one. Secondly, the jet entrains the surrounding fluid forming a directional flow pattern. Unfortunately, the optimum hood operation depends on the presence of obstacle in the vicinity of the hood as these may divert the jet from the favourable course. Several cases have been investigated either by means of the computational modelling or experimentally to map the jet behaviour when interacting with the obstacle. The obstacle was represented by a disc aligned with the principal jet direction, and located co-axially to the jet. The disc size was 550 mm and its distance to the air terminal device ranged from
Název v anglickém jazyce
Wall roughness effect on radial jet-wall interaction
Popis výsledku anglicky
The article deals with simulations of a radial jet interaction with a parallel to the jet wall as it may lead to a deteriorated performance of the Aaberg exhaust hood. The hood makes use of the jet to enhance the suction effect of the hood; the effect ofthe jet on the flow pattern in front of the hood being twofold. First, it reduces the suction from omnidirectional to a hemispherical one. Secondly, the jet entrains the surrounding fluid forming a directional flow pattern. Unfortunately, the optimum hood operation depends on the presence of obstacle in the vicinity of the hood as these may divert the jet from the favourable course. Several cases have been investigated either by means of the computational modelling or experimentally to map the jet behaviour when interacting with the obstacle. The obstacle was represented by a disc aligned with the principal jet direction, and located co-axially to the jet. The disc size was 550 mm and its distance to the air terminal device ranged from
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXIX. Setkání kateder mechaniky tekutin a termomechaniky
ISBN
978-80-248-2244-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoká škola báňská - Technická universita Ostrava
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
23. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—