Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aaberg Exhaust Hood Interaction with a Wall

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU88804" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU88804 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aaberg Exhaust Hood Interaction with a Wall

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with computational modelling and experimental research on the Aaberg exhaust hood and its interaction with an obstacle. The hood makes use of a radial jet to increase its suction effect in two ways. First, it constraints the suction toa hemisphere only; second, the jet entrains the surrounding fluid towards itself and to the hood exhaust opening as a consequence of the entraining process. The hood exhaust opening diameter was 80 mm, the supply flange diameter 200 mm and the supply slot width 4 mm. Speaking of the dimensions, the obstacle - a disc located in front of the hood and aligned with the jet principal axis - was of the diameter of 550 mm. First, pure radial jet flow was examined; second, the combined supply and extraction hood regime. The latter regime was featured by the inertial fluxes ratio (supply to exhaust) of 0.6. The obstacle location varied according to two schemes to map the hysteretic jet behaviour. Firstly, the obstacle was located so close to the

  • Název v anglickém jazyce

    Aaberg Exhaust Hood Interaction with a Wall

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with computational modelling and experimental research on the Aaberg exhaust hood and its interaction with an obstacle. The hood makes use of a radial jet to increase its suction effect in two ways. First, it constraints the suction toa hemisphere only; second, the jet entrains the surrounding fluid towards itself and to the hood exhaust opening as a consequence of the entraining process. The hood exhaust opening diameter was 80 mm, the supply flange diameter 200 mm and the supply slot width 4 mm. Speaking of the dimensions, the obstacle - a disc located in front of the hood and aligned with the jet principal axis - was of the diameter of 550 mm. First, pure radial jet flow was examined; second, the combined supply and extraction hood regime. The latter regime was featured by the inertial fluxes ratio (supply to exhaust) of 0.6. The obstacle location varied according to two schemes to map the hysteretic jet behaviour. Firstly, the obstacle was located so close to the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21st International Symposium on Transport Phenomena

  • ISBN

    978-986-6184-25-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Kaohsiung City, Tchaj-wan

  • Místo konání akce

    Kaohsiung City

  • Datum konání akce

    2. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku