Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Combined jet and exhaust flow interacting with an obstacle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU89331" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU89331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Combined jet and exhaust flow interacting with an obstacle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with a combined jet and exhaust flow as generated by an Aaberg exhaust hood and its interaction with the obstacle. The obstacle was a disc aligned with the jet flow and located coaxially to the jet. The diameter of the disc was 550 mm.The air terminal dimensions were: supply slot diameter 200 mm and supply slot width 4 mm. Two operation modes were tested. First, jet only flow at 10 m/s of the exit jet velocity. Second, combined flow mode at which the exhaust velocity was set to 9.13 m/s, keeping the jet exit velocity fixed. The hood operational parameter I was thus 0.6. The obstacle surface roughness was varied by means of sand paper to map the hysteretic jet behaviour when moving the obstacle towards or away from the air terminal.

  • Název v anglickém jazyce

    Combined jet and exhaust flow interacting with an obstacle

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with a combined jet and exhaust flow as generated by an Aaberg exhaust hood and its interaction with the obstacle. The obstacle was a disc aligned with the jet flow and located coaxially to the jet. The diameter of the disc was 550 mm.The air terminal dimensions were: supply slot diameter 200 mm and supply slot width 4 mm. Two operation modes were tested. First, jet only flow at 10 m/s of the exit jet velocity. Second, combined flow mode at which the exhaust velocity was set to 9.13 m/s, keeping the jet exit velocity fixed. The hood operational parameter I was thus 0.6. The obstacle surface roughness was varied by means of sand paper to map the hysteretic jet behaviour when moving the obstacle towards or away from the air terminal.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the international conference Experimental Fluid Dynamics 2010

  • ISBN

    978-80-7372-670-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technical University of Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    24. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku