Combined jet and exhaust flow interacting with an obstacle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU89331" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU89331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combined jet and exhaust flow interacting with an obstacle
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with a combined jet and exhaust flow as generated by an Aaberg exhaust hood and its interaction with the obstacle. The obstacle was a disc aligned with the jet flow and located coaxially to the jet. The diameter of the disc was 550 mm.The air terminal dimensions were: supply slot diameter 200 mm and supply slot width 4 mm. Two operation modes were tested. First, jet only flow at 10 m/s of the exit jet velocity. Second, combined flow mode at which the exhaust velocity was set to 9.13 m/s, keeping the jet exit velocity fixed. The hood operational parameter I was thus 0.6. The obstacle surface roughness was varied by means of sand paper to map the hysteretic jet behaviour when moving the obstacle towards or away from the air terminal.
Název v anglickém jazyce
Combined jet and exhaust flow interacting with an obstacle
Popis výsledku anglicky
The article deals with a combined jet and exhaust flow as generated by an Aaberg exhaust hood and its interaction with the obstacle. The obstacle was a disc aligned with the jet flow and located coaxially to the jet. The diameter of the disc was 550 mm.The air terminal dimensions were: supply slot diameter 200 mm and supply slot width 4 mm. Two operation modes were tested. First, jet only flow at 10 m/s of the exit jet velocity. Second, combined flow mode at which the exhaust velocity was set to 9.13 m/s, keeping the jet exit velocity fixed. The hood operational parameter I was thus 0.6. The obstacle surface roughness was varied by means of sand paper to map the hysteretic jet behaviour when moving the obstacle towards or away from the air terminal.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the international conference Experimental Fluid Dynamics 2010
ISBN
978-80-7372-670-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Technical University of Liberec
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
24. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—