Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interakce radiálního proudu se souběžnou stěnou - vliv modelu turbulence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU88507" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU88507 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interakce radiálního proudu se souběžnou stěnou - vliv modelu turbulence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá výpočtovým modelováním radiálního proudu v interakci s překážkou, která je umístěna souběžně s proudem a má tvar kruhového disku. Disk ležel v ose nástavce vytvářejícího radiální proud a měl průměr 55 cm. K tvorbě radiálního proudu sloužil nástavec o průměru příruby 200 mm, po jejíž obvodě byla štěrbina o šířce 4 mm. Střední rychlost proudění vzduchu ze štěrbiny byla nastavena na 10 m/s. V sériích po sobě jdoucích simulací byla měněna vzdálenost mezí nástavcem a diskem od stavu, kdyproud byl k disku přilnutý do stavu, kdy došlo k odtržení a naopak. Takto bylo možno zmapovat hysterezní chování proudu v závislosti na historii vzájemné konfigurace a proudového pole. Použitými modely turbulence byly standardní k-epsilon model s hybridní stěnovou funkcí, poté kvadratický a kubický model k-epsilon s přímým modelováním přístěnné oblasti (Low Reynolds varianta) a model k-omega se standardní

  • Název v anglickém jazyce

    Radial jet interaction with parallel wall -- effects of turbulence model

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with computational modelling of a radial jet interacting with an obstacle located parallelly to the jet and being of the disc shape. The disc was of the diameter of 550 mm and was located coaxially to the air terminal that generated thejet. The air terminal generating the jet was of the supply flange diameter of 200 mm and 4 mm of the supply slot width, this being located along the flange perimeter. The average jet exit speed was set to 10 m/s. Withing the series of the simulations, the mutual air terminal - disc distance was changed from the state when the jet was attached to the disc to the one when the separation happened, and vice versa. The hysteretic jet behaviour, depending on the mutual configuration history as well as the flow pattern, could be captured in this way. The employed turbulence models were as follows: standard k-epsilon (hybrid wall function), quadratic and cubic k-epsilon (no wall function - Low Reynolds variants), and k-omega (both standard and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Colloquium FLUID DYNAMICS 2010 Proceedings

  • ISBN

    978-80-87012-27-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ÚT AV ČR

  • Místo vydání

    Ústav termomechaniky AV ČR, v.v.i. Dolejškova

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku