Interakce radiálního proudu se souběžnou stěnou - vliv modelu turbulence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU88507" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU88507 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakce radiálního proudu se souběžnou stěnou - vliv modelu turbulence
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá výpočtovým modelováním radiálního proudu v interakci s překážkou, která je umístěna souběžně s proudem a má tvar kruhového disku. Disk ležel v ose nástavce vytvářejícího radiální proud a měl průměr 55 cm. K tvorbě radiálního proudu sloužil nástavec o průměru příruby 200 mm, po jejíž obvodě byla štěrbina o šířce 4 mm. Střední rychlost proudění vzduchu ze štěrbiny byla nastavena na 10 m/s. V sériích po sobě jdoucích simulací byla měněna vzdálenost mezí nástavcem a diskem od stavu, kdyproud byl k disku přilnutý do stavu, kdy došlo k odtržení a naopak. Takto bylo možno zmapovat hysterezní chování proudu v závislosti na historii vzájemné konfigurace a proudového pole. Použitými modely turbulence byly standardní k-epsilon model s hybridní stěnovou funkcí, poté kvadratický a kubický model k-epsilon s přímým modelováním přístěnné oblasti (Low Reynolds varianta) a model k-omega se standardní
Název v anglickém jazyce
Radial jet interaction with parallel wall -- effects of turbulence model
Popis výsledku anglicky
The article deals with computational modelling of a radial jet interacting with an obstacle located parallelly to the jet and being of the disc shape. The disc was of the diameter of 550 mm and was located coaxially to the air terminal that generated thejet. The air terminal generating the jet was of the supply flange diameter of 200 mm and 4 mm of the supply slot width, this being located along the flange perimeter. The average jet exit speed was set to 10 m/s. Withing the series of the simulations, the mutual air terminal - disc distance was changed from the state when the jet was attached to the disc to the one when the separation happened, and vice versa. The hysteretic jet behaviour, depending on the mutual configuration history as well as the flow pattern, could be captured in this way. The employed turbulence models were as follows: standard k-epsilon (hybrid wall function), quadratic and cubic k-epsilon (no wall function - Low Reynolds variants), and k-omega (both standard and
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Colloquium FLUID DYNAMICS 2010 Proceedings
ISBN
978-80-87012-27-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
ÚT AV ČR
Místo vydání
Ústav termomechaniky AV ČR, v.v.i. Dolejškova
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 10. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—