Interakce radiálního proudu a překážky - test modelů turbulence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU76260" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU76260 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakce radiálního proudu a překážky - test modelů turbulence
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá výpočtovým modelováním interakce radiálního proudu s povrchem překážky rovnoběžným s čelem nástavce, který slouží ke generaci proudu. Radiální proud lze využít k zesílení odsávacího účinku tradičního nebo přírubového sacího nástavce.Proud totiž vymezuje odsávací prostor na poloprostor a současně, strháváním okolní tekutiny, způsobuje přídavné proudění směrem k sobě, a tím i nástavci s odsávacím otvorem. Přítomnost překážky však může vést k destabilizaci až destrukci radiálního proudu. Zkoumáno bylo jedno geometrické uspořádání nástavce a překážky, přičemž průměr přívodní příruby byl 200 mm, šířka přívodní příruby 4 mm, průměr překážky 550 mm a vzdáleností mezi nástavcem a povrchem překážky 170 mm. Bylo použito několika modelů turbulence, a sice: standardního k-epsilon modelu, jeho RNG varianty a k-omega modelu. Výsledky byly porovnány, co se týče frekvence kmitá
Název v anglickém jazyce
Interaction between a radial jet and an obstacle - turbulence models' test
Popis výsledku anglicky
The article deals with the interaction of a radial jet with an obstacle by means of computational modelling. The obstacle surface is parallel with the jet principal axis. The radial jet can amplify the suction effect of local exhaust hoods. It constraints the flow to a hemispherical one and entrains the surrounding fluid thus generating additional driving force towards the exhaust opening. The presence of the obstacle may result in unstable jet behaviour and end up with its collapse eventually. A singlegeometry (air terminal to obstacle arrangement) to has been investigated where the supply flange diameter was 200 mm, supply slot width of 4 mm, obstacle diameter of 550 mm, and the distance between the air terminal and the obstacle was fixed at 170 mm.Three turbulence models were tested: standard k-eps model, its RNG varianf, and k-omega. The resulting swinging frequencies of the jet were compared with the measured ones.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Simulace budov a techniky prostředí Sborník 5. konference IBPSA-CZ
ISBN
978-80-254-3373-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Kongresové centrum Hotel Continetal Kounicova 6
Datum konání akce
6. 11. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—