Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interakce radiálního proudu a překážky - test modelů turbulence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU76260" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU76260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interakce radiálního proudu a překážky - test modelů turbulence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá výpočtovým modelováním interakce radiálního proudu s povrchem překážky rovnoběžným s čelem nástavce, který slouží ke generaci proudu. Radiální proud lze využít k zesílení odsávacího účinku tradičního nebo přírubového sacího nástavce.Proud totiž vymezuje odsávací prostor na poloprostor a současně, strháváním okolní tekutiny, způsobuje přídavné proudění směrem k sobě, a tím i nástavci s odsávacím otvorem. Přítomnost překážky však může vést k destabilizaci až destrukci radiálního proudu. Zkoumáno bylo jedno geometrické uspořádání nástavce a překážky, přičemž průměr přívodní příruby byl 200 mm, šířka přívodní příruby 4 mm, průměr překážky 550 mm a vzdáleností mezi nástavcem a povrchem překážky 170 mm. Bylo použito několika modelů turbulence, a sice: standardního k-epsilon modelu, jeho RNG varianty a k-omega modelu. Výsledky byly porovnány, co se týče frekvence kmitá

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction between a radial jet and an obstacle - turbulence models' test

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the interaction of a radial jet with an obstacle by means of computational modelling. The obstacle surface is parallel with the jet principal axis. The radial jet can amplify the suction effect of local exhaust hoods. It constraints the flow to a hemispherical one and entrains the surrounding fluid thus generating additional driving force towards the exhaust opening. The presence of the obstacle may result in unstable jet behaviour and end up with its collapse eventually. A singlegeometry (air terminal to obstacle arrangement) to has been investigated where the supply flange diameter was 200 mm, supply slot width of 4 mm, obstacle diameter of 550 mm, and the distance between the air terminal and the obstacle was fixed at 170 mm.Three turbulence models were tested: standard k-eps model, its RNG varianf, and k-omega. The resulting swinging frequencies of the jet were compared with the measured ones.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP101%2F08%2FP128" target="_blank" >GP101/08/P128: Výzkum nestabilit radiálního proudu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Simulace budov a techniky prostředí Sborník 5. konference IBPSA-CZ

  • ISBN

    978-80-254-3373-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Kongresové centrum Hotel Continetal Kounicova 6

  • Datum konání akce

    6. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku