The study of lubrication film formation under starved conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU88162" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU88162 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The study of lubrication film formation under starved conditions
Popis výsledku v původním jazyce
Rolling elements are among the most common machine elements in use today. They must function correctly, often over prolonged periods. To maintain optimum performance over an acceptable time, lubrication is often necessary to minimize friction and wear through the formation of a low shear strength film separating the surfaces. In engineering practices, for the contacts of elastohydrodynamic lubrication, it often occurs that the available lubricant is not enough to fill the gap between the two contact surfaces such an oil supply condition is called oil starvation. Starvation occurs whenever there is a limited amount of lubricant available to the contact and in this case the film thickness can be much less than under fully flooded conditions. In these cases starvation arises because there is a limited amount of lubricant available in the track. At present the classical theories cannot be applied to predict film thickness and this represents a severe limitation for designers.
Název v anglickém jazyce
The study of lubrication film formation under starved conditions
Popis výsledku anglicky
Rolling elements are among the most common machine elements in use today. They must function correctly, often over prolonged periods. To maintain optimum performance over an acceptable time, lubrication is often necessary to minimize friction and wear through the formation of a low shear strength film separating the surfaces. In engineering practices, for the contacts of elastohydrodynamic lubrication, it often occurs that the available lubricant is not enough to fill the gap between the two contact surfaces such an oil supply condition is called oil starvation. Starvation occurs whenever there is a limited amount of lubricant available to the contact and in this case the film thickness can be much less than under fully flooded conditions. In these cases starvation arises because there is a limited amount of lubricant available in the track. At present the classical theories cannot be applied to predict film thickness and this represents a severe limitation for designers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
51. Medzinárodná vedecká konferencia katedier častí a mechanizmov strojov
ISBN
978-80-970294-1-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
269-272
Název nakladatele
C-PRESS - Košice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Čingov
Datum konání akce
8. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—