Study of Lubrication Film Formation in Ball Bearings Under Starved Conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APU94580" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PU94580 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Study of Lubrication Film Formation in Ball Bearings Under Starved Conditions
Popis výsledku v původním jazyce
Rolling elements (e.g. rolling bearings, gears, cams and followers, etc.) fall into the most frequently used and highly loaded machine parts in machinery industry. These parts must operate correctly, often over prolonged periods with sufficient performance. One of the most important parameters determining the performance and life of machine parts is a lubrication film thickness, which is generated within elastohydrodynamic lubricated (EHL) non-conformal contacts. The entrainment velocity and the lubricant viscosity have the main effect on the film thickness formation in the classic fluid film lubrication. In some engineering applications e.g. grease lubricated rolling bearings, the available lubricant is not enough to fill the gap between the two contact surfaces thereby a poor lubrication conditions occur. Insufficient supply of lubricant may result in starvation and consequently in lubrication film collapse. With decreasing amounts of lubricant, the inlet meniscus approaches the cont
Název v anglickém jazyce
Study of Lubrication Film Formation in Ball Bearings Under Starved Conditions
Popis výsledku anglicky
Rolling elements (e.g. rolling bearings, gears, cams and followers, etc.) fall into the most frequently used and highly loaded machine parts in machinery industry. These parts must operate correctly, often over prolonged periods with sufficient performance. One of the most important parameters determining the performance and life of machine parts is a lubrication film thickness, which is generated within elastohydrodynamic lubricated (EHL) non-conformal contacts. The entrainment velocity and the lubricant viscosity have the main effect on the film thickness formation in the classic fluid film lubrication. In some engineering applications e.g. grease lubricated rolling bearings, the available lubricant is not enough to fill the gap between the two contact surfaces thereby a poor lubrication conditions occur. Insufficient supply of lubricant may result in starvation and consequently in lubrication film collapse. With decreasing amounts of lubricant, the inlet meniscus approaches the cont
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC101%2F09%2FJ003" target="_blank" >GC101/09/J003: Experimentální studium elastohydrodynamického a smíšeného mazání hypoidních převodů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ASME/STLE 2011 International Joint Tribology Conference
ISBN
978-0-7918-5474-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
183-185
Název nakladatele
ASME/STLE
Místo vydání
Los Angeles, CA, USA
Místo konání akce
Los Angeles, CA
Datum konání akce
24. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—