Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DETEKCE POŠKOZENÍ AUTOMOBILOVÉ PŘEVODOVKY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU88728" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU88728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    DETEKCE POŠKOZENÍ AUTOMOBILOVÉ PŘEVODOVKY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je podána základní informace o průběhu experimentu zaměřeného na identifikaci poškození automobilové převodovky Škody Fabia s využitím metody akustické emise. Experiment probíhal v laboratoři Ústavu konstruování VUT v Brně a spočíval v měřenísignálu z nepoškozené a poškozené převodovky za různých provozních podmínek. Na převodovce bylo uměle poškozeno ozubené kolo na 5 rychlostním stupni a jehlové ložisko volnoběhu. Cílem experimentu bylo porovnat výsledky měření hlukové emise převodovky sezáznamem signálu akustické emise a hladinou vibrací. Současně byla měřena teplota na skříni. V článku jsou prezentovány první výsledky měření, které ukazují na vhodnost zvolené metodiky zkoušení.

  • Název v anglickém jazyce

    DETECTION OF DAMAGE OF THE AUTOMOBILE GEARBOX

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents basic information about the experiment focused on identification of damage of the automobile gearbox (Škoda Fabia) with usage of acoustic emission method. The experiment was implemented in the test room of Institute of Machineand Industrial Design of BUT. It consisted of measuring of signal of an intact and a damaged gearbox during different functional conditions. In the gearbox the needle bearing and tooth wheel in fifth speed gear was artificially damaged. The goal of thisexperiment was to compare the records of measurement of noise emission with acoustic emission signal and level of vibration. Simultaneously the temperature of gear housing was measured. In article the first measurements that show the suitability of the chosen methodology for testing are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F371" target="_blank" >FR-TI1/371: *Integrovaný systém průběžného monitorování vybraných strojních uzlů a technologických procesů s využitím akustické emise</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    NDE for safety / Defektoskopie 2010

  • ISBN

    978-80-214-4182-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Česká společnost pro NDT

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Plzeň

  • Datum konání akce

    10. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku