Crankshaft of Special Three-cylinder Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25634" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25634 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Klikovy_hridel_nestandardni.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Klikovy_hridel_nestandardni.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Crankshaft of Special Three-cylinder Engine
Popis výsledku v původním jazyce
This crankshaft is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals on which it is further examined the psychoacoustic effect of the powertrain, even in comparison with the standard engine concept. The front end ofthe crankshaft is designed to drive other systems, such as valvetrain, balancing shaft, oil pump of pressure circulation lubrication, and also for mounting the pulley, driving engine accessories. The flywheel, including ring gear for electric starter, isattached to the rear end of the crankshaft.
Název v anglickém jazyce
Crankshaft of Special Three-cylinder Engine
Popis výsledku anglicky
This crankshaft is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals on which it is further examined the psychoacoustic effect of the powertrain, even in comparison with the standard engine concept. The front end ofthe crankshaft is designed to drive other systems, such as valvetrain, balancing shaft, oil pump of pressure circulation lubrication, and also for mounting the pulley, driving engine accessories. The flywheel, including ring gear for electric starter, isattached to the rear end of the crankshaft.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Special Crankshaft R3
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Celkově obráběný klikový hřídel je určen k zabudování do zkušebního řadového tříválcového zážehového motoru, v němž umožňuje dosažení nestandardních rozestupů zážehů. Z konstrukce klikového hřídele je patrné silově-momentové kombinované vyvážení výslednice setrvačných sil a jejich momentů rotujících částí. Klikový hřídel je plně uložen (4 hlavní ložiska) a je opatřen vývrty pro mazání ojničních ložisek. Jedná se o jedinečné zařízení, jež je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně kvědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně ? Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Popisovaný klikový hřídel významně snižuje náklady na prototypovou výrobu zmíněného zkušebního spalovacího motoru využitím metod virtuálních prototypů, kdy jsou výpočtově provedeny analýzy různých koncepcí motoru, aby pro výrobu fyzického prototypu bylazvolena ta nejvhodnější.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
NeTME - divize letecké a automobilové techniky
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—