Balancing Unit of Special Three-cylinder Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25651" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25651 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Vyvazovaci_jednotka_nestandardni.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Vyvazovaci_jednotka_nestandardni.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Balancing Unit of Special Three-cylinder Engine
Popis výsledku v původním jazyce
This balancing unit is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals. It uses part of counterweights on all crankshaft throws and weights at the end of the balance shaft and its drive gear wheel. Balancing unit is based on the principle of contra-rotating force vectors and moment of a couple vectors. It reduces vibrations to the powertrain frame, and thus also decreases the acoustic emission.
Název v anglickém jazyce
Balancing Unit of Special Three-cylinder Engine
Popis výsledku anglicky
This balancing unit is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals. It uses part of counterweights on all crankshaft throws and weights at the end of the balance shaft and its drive gear wheel. Balancing unit is based on the principle of contra-rotating force vectors and moment of a couple vectors. It reduces vibrations to the powertrain frame, and thus also decreases the acoustic emission.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Special balancing unit R3
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Vyvažovací jednotka sestává z protiběžného vyvažovacího hřídele, jenž je navržen tak, aby spolu s protizávažími na klikovém hřídeli eliminoval výsledný vektor I. řádu setrvačných sil a jejich momentů, buzený posuvnými částmi klikového mechanismu zkušebního motoru s nestandardními rozestupy zážehů. Jedná se o jedinečné zařízení, jež je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně ? Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Popisovaná vyvažovací jednotka významně snižuje náklady na prototypovou výrobu zmíněného zkušebního spalovacího motoru, jelikož i při minimálních úpravách součástek stávajícího provedení motoru dosahuje požadované úrovně jeho vyvážení.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
ÚADI-odbor spalovacích motorů
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—