Torsional Damper of Special Three-cylinder Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25652" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25652 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Tlumic_torsnich_kmitu_nestandardni.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Drapal_--_Tlumic_torsnich_kmitu_nestandardni.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Torsional Damper of Special Three-cylinder Engine
Popis výsledku v původním jazyce
This torsional vibration damper is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals. Basically, it is the additional torsional system that is connected to cranktrain at the largest torsional deflections, therefore on the crankshaft front end. The main purpose of torsional vibration damper is to improve the psychoacoustic effect of the powertrain.
Název v anglickém jazyce
Torsional Damper of Special Three-cylinder Engine
Popis výsledku anglicky
This torsional vibration damper is designed for an internal-combustion spark-ignition engine with special firing intervals. Basically, it is the additional torsional system that is connected to cranktrain at the largest torsional deflections, therefore on the crankshaft front end. The main purpose of torsional vibration damper is to improve the psychoacoustic effect of the powertrain.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Special torsional damper R3
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Setrvačná hmota (tedy vnější a vnitřní prstenec a šrouby) resonančního tlumiče torsních kmitů klikového mechanismu zkušebního motoru s nestandardními rozestupy zážehů je s řemenicí klikového hřídele spojena prostřednictvím pryžového prvku. V něm je mařena energie zejména vyšších řádů harmonických složek torsního kmitání tohoto klikového mechanismu. Jedná se o jedinečné zařízení, jež je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a jeumístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení Fakulty strojního inženýrství Vysokého učení technického v Brně ? Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Popisovaný tlumič torsního kmitání je navržen tak, aby jeho setrvačnou hmotu bylo možno spojit s řemenicí klikového hřídele prostřednictvím pryžového prvku použitím méně nákladné metody lisováním. Aplikace tlumiče torsního kmitání pak sníží především náklady na dodatečné akustické odstínění zkušebního motoru, neboť potlačuje charakteristický hlukový projev motoru přímo u jeho zdroje.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
ÚADI-odbor spalovacích motorů
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—