A torsional vibration damper based on a serial viscoelastic coupling of its seismic mass
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU125938" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU125938 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jvejournals.com/article/19503/" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/19503/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2017.19503" target="_blank" >10.21595/vp.2017.19503</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A torsional vibration damper based on a serial viscoelastic coupling of its seismic mass
Popis výsledku v původním jazyce
The design of dynamic torsional vibration dampers of piston internal combustion engines is generally based on the principle of a dynamic damper with one degree of freedom in which the coupling of the seismic mass of the damper to the basic dynamic system is realized by a two-parameter parallel rheological model. With known realizations of this principle, it is usually difficult to achieve the optimum value of the respective damper parameters determined from the computational models, which is particularly true for optimal damping values. A dynamic torsional damper, based on the series arrangement principle of the elastic and damping element, offers better design options to achieve the optimum parameters of both the elastic and damping elements.
Název v anglickém jazyce
A torsional vibration damper based on a serial viscoelastic coupling of its seismic mass
Popis výsledku anglicky
The design of dynamic torsional vibration dampers of piston internal combustion engines is generally based on the principle of a dynamic damper with one degree of freedom in which the coupling of the seismic mass of the damper to the basic dynamic system is realized by a two-parameter parallel rheological model. With known realizations of this principle, it is usually difficult to achieve the optimum value of the respective damper parameters determined from the computational models, which is particularly true for optimal damping values. A dynamic torsional damper, based on the series arrangement principle of the elastic and damping element, offers better design options to achieve the optimum parameters of both the elastic and damping elements.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vibroengineering PROCEDIA
ISBN
—
ISSN
2345-0533
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
56-60
Název nakladatele
JVE Intenational
Místo vydání
Kaunas, Lithuania
Místo konání akce
Thailand
Datum konání akce
16. 12. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—