Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A torsional vibration damper based on a serial viscoelastic coupling of its seismic mass

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU125938" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU125938 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jvejournals.com/article/19503/" target="_blank" >https://www.jvejournals.com/article/19503/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21595/vp.2017.19503" target="_blank" >10.21595/vp.2017.19503</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A torsional vibration damper based on a serial viscoelastic coupling of its seismic mass

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The design of dynamic torsional vibration dampers of piston internal combustion engines is generally based on the principle of a dynamic damper with one degree of freedom in which the coupling of the seismic mass of the damper to the basic dynamic system is realized by a two-parameter parallel rheological model. With known realizations of this principle, it is usually difficult to achieve the optimum value of the respective damper parameters determined from the computational models, which is particularly true for optimal damping values. A dynamic torsional damper, based on the series arrangement principle of the elastic and damping element, offers better design options to achieve the optimum parameters of both the elastic and damping elements.

  • Název v anglickém jazyce

    A torsional vibration damper based on a serial viscoelastic coupling of its seismic mass

  • Popis výsledku anglicky

    The design of dynamic torsional vibration dampers of piston internal combustion engines is generally based on the principle of a dynamic damper with one degree of freedom in which the coupling of the seismic mass of the damper to the basic dynamic system is realized by a two-parameter parallel rheological model. With known realizations of this principle, it is usually difficult to achieve the optimum value of the respective damper parameters determined from the computational models, which is particularly true for optimal damping values. A dynamic torsional damper, based on the series arrangement principle of the elastic and damping element, offers better design options to achieve the optimum parameters of both the elastic and damping elements.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vibroengineering PROCEDIA

  • ISBN

  • ISSN

    2345-0533

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    56-60

  • Název nakladatele

    JVE Intenational

  • Místo vydání

    Kaunas, Lithuania

  • Místo konání akce

    Thailand

  • Datum konání akce

    16. 12. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku