Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přední náprava GTR F2011

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25798" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-GTR" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-GTR</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přední náprava GTR F2011

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Funkční vzorek přední nápravy pro vysoce výkonná vozidla je realizací návrhu přední nápravy, při němž bylo využito postupu optimalizace kinematických charakteristik zavěšení kol. Jedná se o nápravu se vzpěrou McPherson a se spodním ramenem tvořeném dvěmasamostatnými tyčemi. Náprava je v širokém měřítku nastavitelná, umožňující přizpůsobení vlastností konkrétnímu charakteru jízdní dráhy.

  • Název v anglickém jazyce

    Front suspension GTR F2011

  • Popis výsledku anglicky

    Functional sample of the front axle for high performance cars is the realization of the front axle design, which uses process optimization of kinematic characteristics of suspension. It is suspension with McPherson strut and with lower arm, which is composed by two separate bars. The axle is widely adjustable to accommodate its properties to the specific character of the roadway.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Přední náprava GTR F2011

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Náprava je určena pro vysoce výkonné vozidla. Maximální rychlost 250 km/h, rozchod kol 1696mm. Náprava umožňuje nastavení řady parametrů (odklon, sbíhavost, pracovní výška, klopné tuhosti, výšky středu klopení, anti-dive, atd.). Funkční vzorek byl vyroben, testován a je využíván firmou Robert Šenkýř ? Motorsport, Jihlavská 2A, 664 41 Troubsko u Brna.

  • Ekonomické parametry

    Využitím multibody výpočtů a optimalizací se dosáhlo zlepšení ovladatelnosti vozu používající navrženou nápravu. Přínos navržené nápravy je dán zejména zlepšením jízdních vlastností vozu. Dále bylo možné využitím výpočtů přizpůsobit konstrukci nápravy prostorovým možnostem rámu a upřesnit rozměry jednotlivých dílů. To umožnilo zkrácení doby na zhotovení nápravy a zlevnit výrobu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem