Přední náprava GTR F2011
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25798" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25798 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-GTR" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-GTR</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přední náprava GTR F2011
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek přední nápravy pro vysoce výkonná vozidla je realizací návrhu přední nápravy, při němž bylo využito postupu optimalizace kinematických charakteristik zavěšení kol. Jedná se o nápravu se vzpěrou McPherson a se spodním ramenem tvořeném dvěmasamostatnými tyčemi. Náprava je v širokém měřítku nastavitelná, umožňující přizpůsobení vlastností konkrétnímu charakteru jízdní dráhy.
Název v anglickém jazyce
Front suspension GTR F2011
Popis výsledku anglicky
Functional sample of the front axle for high performance cars is the realization of the front axle design, which uses process optimization of kinematic characteristics of suspension. It is suspension with McPherson strut and with lower arm, which is composed by two separate bars. The axle is widely adjustable to accommodate its properties to the specific character of the roadway.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Přední náprava GTR F2011
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Náprava je určena pro vysoce výkonné vozidla. Maximální rychlost 250 km/h, rozchod kol 1696mm. Náprava umožňuje nastavení řady parametrů (odklon, sbíhavost, pracovní výška, klopné tuhosti, výšky středu klopení, anti-dive, atd.). Funkční vzorek byl vyroben, testován a je využíván firmou Robert Šenkýř ? Motorsport, Jihlavská 2A, 664 41 Troubsko u Brna.
Ekonomické parametry
Využitím multibody výpočtů a optimalizací se dosáhlo zlepšení ovladatelnosti vozu používající navrženou nápravu. Přínos navržené nápravy je dán zejména zlepšením jízdních vlastností vozu. Dále bylo možné využitím výpočtů přizpůsobit konstrukci nápravy prostorovým možnostem rámu a upřesnit rozměry jednotlivých dílů. To umožnilo zkrácení doby na zhotovení nápravy a zlevnit výrobu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—