Přední náprava malosériového závodního vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25828" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25828 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-MSZV" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-MSZV</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přední náprava malosériového závodního vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek přední nápravy malosériového závodního vozidla je realizací návrhu přední nápravy, při němž bylo využito postupu optimalizace kinematických charakteristik zavěšení kol. Náprava je lichoběžníková s odpružením pomocí tažné tyče. Přizpůsobenívlastností vozidla konkrétnímu charakteru jízdní dráhy umožňuje řada prvků, které jsou seřiditelné ve velkém rozsahu.
Název v anglickém jazyce
Small-lot production race car front suspension
Popis výsledku anglicky
Functional pattern of the front axle for small-lot production race car is the realization of the front axle design, which uses process optimization of kinematic characteristics of suspension. It is suspension with double A arm and with the pull rod and rocker in spring mechanism. Customizing a vehicle to a specific character of the track allows a number of elements that are adjustable on a large scale.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Přední náprava MSZVF2011
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Náprava je určena pro vozidlo nižšího výkonu s nízkou hmotností do 350 kg. Je určena pro rychlosti do 140 km/h. Náprava má řadu nastavitelných prvků pro nastavení odklonu, sbíhavosti, pracovní výšky, klopné tuhosti, výšky středu klopení, hodnoty anti-dive, atd. Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Využitím sofistikovaného návrhu využitím počítačových simulací a optimalizací se dosáhlo zlepšení ovladatelnosti vozu používající navrženou nápravu. Přínos navržené nápravy je dán zejména zlepšením jízdních vlastností vozu. Dále bylo možné využitím výpočtů přizpůsobit konstrukci nápravy prostorovým možnostem rámu a upřesnit rozměry jednotlivých dílů a tím zkrátit dobu na zhotovení nápravy a zlevnit výrobu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—