Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přední náprava malosériového závodního vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25828" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-MSZV" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Portes-MSZV</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přední náprava malosériového závodního vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Funkční vzorek přední nápravy malosériového závodního vozidla je realizací návrhu přední nápravy, při němž bylo využito postupu optimalizace kinematických charakteristik zavěšení kol. Náprava je lichoběžníková s odpružením pomocí tažné tyče. Přizpůsobenívlastností vozidla konkrétnímu charakteru jízdní dráhy umožňuje řada prvků, které jsou seřiditelné ve velkém rozsahu.

  • Název v anglickém jazyce

    Small-lot production race car front suspension

  • Popis výsledku anglicky

    Functional pattern of the front axle for small-lot production race car is the realization of the front axle design, which uses process optimization of kinematic characteristics of suspension. It is suspension with double A arm and with the pull rod and rocker in spring mechanism. Customizing a vehicle to a specific character of the track allows a number of elements that are adjustable on a large scale.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Přední náprava MSZVF2011

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Náprava je určena pro vozidlo nižšího výkonu s nízkou hmotností do 350 kg. Je určena pro rychlosti do 140 km/h. Náprava má řadu nastavitelných prvků pro nastavení odklonu, sbíhavosti, pracovní výšky, klopné tuhosti, výšky středu klopení, hodnoty anti-dive, atd. Jedná se o jedinečné zařízení, které je využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.

  • Ekonomické parametry

    Využitím sofistikovaného návrhu využitím počítačových simulací a optimalizací se dosáhlo zlepšení ovladatelnosti vozu používající navrženou nápravu. Přínos navržené nápravy je dán zejména zlepšením jízdních vlastností vozu. Dále bylo možné využitím výpočtů přizpůsobit konstrukci nápravy prostorovým možnostem rámu a upřesnit rozměry jednotlivých dílů a tím zkrátit dobu na zhotovení nápravy a zlevnit výrobu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem