Podepření pneumatické pružiny přední nápravy nákladního vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24210%2F20%3A00008604" target="_blank" >RIV/46747885:24210/20:00008604 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podepření pneumatické pružiny přední nápravy nákladního vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Podepření pneumatické pružiny přední nápravy nákladního vozidla umožňuje relativní sférický pohyb víka pneumatické pružiny a opěrného čepu přední nápravy. Tímto způsobem lze docílit vysokou variabilitu odpružení z hlediska pohyblivých vazeb nápravy a rámu vozidla a zároveň optimalizovat konstrukční zástavbu odpružení.
Název v anglickém jazyce
Pneumatic spring support of truck front axle
Popis výsledku anglicky
The pneumatic spring support of the truck front axle allows the relative spherical movement of the pneumatic spring cover and the front axle pin. Through this principle, high variability of the suspension can be achieved respecting the movable connections between the axle and the vehicle frame, and also the design of the suspension can be optimised.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
KST_280421_2
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Podepření pneumatické pružiny přední nápravy nákladního vozidla zajišťuje sférické spojení víka pneumatické pružiny a ramene. Toto spojení umožňuje snížit ohybové zatížení pneumatické pružiny a tím zvýšit její živostnost. Doprovodným jevem této konstrukční úpravu je efektivní využití silového účinku pneumatické pružiny v důsledku zvětšení její efektivní plochy za provozu..
Ekonomické parametry
Podepření pneumatické pružiny založené na sférickém spojení podle konstrukčního návrhu nahradilo pevné spojení, jehož hlavní nevýhodou bylo ohybové namáhání pneumatické pružiny a tím i podstatné snížení její živostnosti. Ekonomický přínos je zejména ve zvýšení živostnosti pneumatických a představuje cca 1000,-Kč/1 pružina..
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
01482840
Název vlastníka
Tatra Trucks a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—