Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přípravek pro fixaci polohy karoserie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APR26583" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PR26583 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přípravek pro fixaci polohy karoserie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při měření parametrů motorových vozidel je možné se setkat se situací, že je vyžadováno, aby v průběhu měřicí procedury zůstávala poloha odpružené hmoty (karoserie, nástavba) ve stálé poloze vůči neodpružené hmotě (kola vozidla). Jedná se např. o měřenívýškové polohy těžiště vozidla, měření aerodynamických účinků vozidla v aerodynamickém tunelu. Při využití tohoto přípravku je možné zafixovat polohu karoserie v potřebné výšce (v omezeném rozsahu je možné nastavení výšky karoserie na přední a zadní nápravě). Na přední nápravě fixační přípravek nahrazuje spojovací tyč stabilizátoru (MacPherson), na zadní je umístěn uvnitř šroubové pružiny. V případě aerodynamických měření tak tyto přípravky jen minimálně ovlivňují proudění vzduchu. Funkční vzorek je navržen pro přední zavěšení MacPherson vozidel koncernu VW a zadní zavěšení s pružinou na nápravě mimo tlumič.

  • Název v anglickém jazyce

    Equipment for Vehicle Bodywork Position Fixation

  • Popis výsledku anglicky

    During the measurements of the characteristics of road vehicles, various scenarios demanding the sprung parts of the vehicle (bodywork and extensions) to remain in fixed position relative to the unsprung parts (wheels) in the course of the whole measuring procedure can turn up. These are for example measurements of the height of vehicle centre of gravity, or measurements of aerodynamic characteristics of the vehicle in a wind tunnel. By using this device, it is possible to fix the bodywork position in the needed position (it is possible to set the front and rear ride height). The device replaces the connecting rod of a anti-roll bar on the front axle (MacPherson). It is mounted inside a coil spring on the rear axle. Fixation devices minimizing the influence on the air flow. The device is designed for MacPherson front suspension as used in the vehicles of VW Group and for the rear suspension with the coil spring outside the shock absorber.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Fixace polohy karoserie

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Funkční vzorek je určený pro fixaci polohy karoserie a v omezeném rozsahu manuální nastavení polohy odpružené hmoty vůči neodpružené hmotě osobního vozidla. Materiálem pro výrobu přípravku je konstrukční ocel 11600. Pro nastavování výšky jsou příslušné tyče obrobeny do tvaru šestihranu pro klíč 19 mm. Pro možnou vzájemnou změnu polohy jednotlivých částí jsou na konci přišroubovány kulové klouby typu unibal. Systém byl na základě dlouhodobého testování vlastností vyroben. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C1 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.

  • Ekonomické parametry

    Využitím přípravku dojde k výraznému zrychlení prací a tudíž i snížení nákladů při vývoji nových automobilů.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    00216305

  • Název vlastníka

    ÚADI-odbor automobilů a traktorů

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem