Výškově stavitelné tlumiče pro zavěšení MacPherson
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APR26584" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PR26584 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/vyzkum-produkty-vav</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výškově stavitelné tlumiče pro zavěšení MacPherson
Popis výsledku v původním jazyce
Při měření parametrů motorových vozidel je možné se setkat se situací, že je vyžadováno, aby v průběhu měřicí procedury zůstávala poloha odpružené hmoty (karoserie, nástavba) ve stálé poloze vůči neodpružené hmotě (kola vozidla). Jedná se např. o měřenívýškové polohy těžiště vozidla, měření aerodynamických účinků vozidla v aerodynamickém tunelu. Při využití tohoto přípravku je možné nastavovat polohu karoserie v oblasti přední nápravy do potřebné výšky a zachovávat její polohu i při působení proudu vzduchu. Hlavní výhodou je pak možnost porovnávat měřené veličiny s CFD simulacemi, kde změna polohy karoserie při působení proudu vzduchu není zohledněna. Funkční vzorek je navržen pro přední zavěšení MacPherson vozidel koncernu VW. Po odjištění fixace může tlumič fungovat běžným způsobem.
Název v anglickém jazyce
Height Adjustable Shock Absorbers for MacPherson Strut Type Suspension
Popis výsledku anglicky
During the measurements of the characteristics of road vehicles, various scenarios demanding the sprung parts of the vehicle (bodywork and extensions) to remain in fixed position relative to the unsprung parts (wheels) in the course of the whole measuring procedure can turn up. These are for example measurements of the height of vehicle centre of gravity, or measurements of aerodynamic characteristics of the vehicle in a wind tunnel. By using this device, it is possible to set the front ride height to adesired value and hold the position even under the aerodynamic load. The main benefit of this is demonstrated in comparisons of the measurements with CFD simulations, where the change of ride height according to aerodynamic load is not implemented. Thedevice is designed for MacPherson front suspension as used in the vehicles of VW Group. After the fixation is released, the shock absorber can work in a normal way.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Fixace tlumičů McPherson
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Funkční vzorek je určený pro fixaci polohy a manuální nastavení polohy odpružené hmoty vůči neodpružené hmotě osobního vozidla. Možnost výškové změny přípravku je 50 mm. Materiálem pro výrobu přípravku je konstrukční ocel 11523. Zařízení bylo na základědlouhodobého testování vlastností vyrobeno. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Ekonomické parametry
Využitím zařízení dojde k výraznému zrychlení prací a tudíž i snížení nákladů při vývoji nových automobilů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
ÚADI-odbor automobilů a traktorů
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—