Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle ride height change due to radial expansion of tires

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU120124" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU120124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.degruyter.com/view/j/mecdc.2015.13.issue-2/mecdc-2015-0008/mecdc-2015-0008.xml?format=INT" target="_blank" >http://www.degruyter.com/view/j/mecdc.2015.13.issue-2/mecdc-2015-0008/mecdc-2015-0008.xml?format=INT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2015-0008" target="_blank" >10.1515/mecdc-2015-0008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle ride height change due to radial expansion of tires

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In most cases, tire deformations caused by wheel rotation are not being considered in the development of vehicle aerodynamics. On the road, the tires radially expand with increasing speed, thus affecting the realistic ride height of a vehicle. This in turn often increases the real world aerodynamic drag compared to values obtained using CFD or a wind tunnel as the mass flow through relatively rough underbody increases with ground clearance. In this study, the on-road ride height increments were measured while running a vehicle in a straight line with fixed velocity and the aerodynamic lift of a vehicle was determined in a wind tunnel. Subsequently, the dependencies of ride heights on axle loads were obtained by loading the vehicle in standstill with ballast. By comparing the ride heights in high and very low velocities with expected vertical displacement caused purely by aerodynamic lift force as computed according to the ride height - axle load equations, the amount of ride height change due to tire radial expansion was determined.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle ride height change due to radial expansion of tires

  • Popis výsledku anglicky

    In most cases, tire deformations caused by wheel rotation are not being considered in the development of vehicle aerodynamics. On the road, the tires radially expand with increasing speed, thus affecting the realistic ride height of a vehicle. This in turn often increases the real world aerodynamic drag compared to values obtained using CFD or a wind tunnel as the mass flow through relatively rough underbody increases with ground clearance. In this study, the on-road ride height increments were measured while running a vehicle in a straight line with fixed velocity and the aerodynamic lift of a vehicle was determined in a wind tunnel. Subsequently, the dependencies of ride heights on axle loads were obtained by loading the vehicle in standstill with ballast. By comparing the ride heights in high and very low velocities with expected vertical displacement caused purely by aerodynamic lift force as computed according to the ride height - axle load equations, the amount of ride height change due to tire radial expansion was determined.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    22-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus