Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MEASUREMENT OF THE VELOCITY FIELD BEHIND THE AUTOMOTIVE VENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APU95139" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PU95139 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20122501049" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20122501049</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20122501049" target="_blank" >10.1051/epjconf/20122501049</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MEASUREMENT OF THE VELOCITY FIELD BEHIND THE AUTOMOTIVE VENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Passenger comfort in a personal vehicle cabin strongly depends on the appropriate function of the cabin ventilation system. Great attention is therefore paid to the effective functioning of the automotive vents. Various techniques can be employed to evaluate the proper formation of the flow behind the ventilation outlet. Constant Temperature Anemometry (CTA) was used in our case for accurate measurement of the velocity field and consequent assessment of jet boundaries and jet axis. A novel methodology has been developed for the simulation of realistic conditions when using just a single vent under laboratory conditions instead of the complete vehicle ventilation system. A special technique has also been developed for determination of the terminal inclination angles of vent vanes for the particular vent type, which can be completely closed by the adjustable horizontal vanes. A two wire CTA probe was used for measurement of the actual velocity over predefined planes, which were specified according to smoke visualization. Mean velocities and the turbulence intensity were evaluated on the basis of the obtained data and are presented in a form of charts. Both jet boundary and orientation of the jet for a given setup of the vent are important characteristics of particular vent type. Effectiveness of different vents could be compared using our methodology and hence contribute to development of advanced ventilation system.

  • Název v anglickém jazyce

    MEASUREMENT OF THE VELOCITY FIELD BEHIND THE AUTOMOTIVE VENT

  • Popis výsledku anglicky

    Passenger comfort in a personal vehicle cabin strongly depends on the appropriate function of the cabin ventilation system. Great attention is therefore paid to the effective functioning of the automotive vents. Various techniques can be employed to evaluate the proper formation of the flow behind the ventilation outlet. Constant Temperature Anemometry (CTA) was used in our case for accurate measurement of the velocity field and consequent assessment of jet boundaries and jet axis. A novel methodology has been developed for the simulation of realistic conditions when using just a single vent under laboratory conditions instead of the complete vehicle ventilation system. A special technique has also been developed for determination of the terminal inclination angles of vent vanes for the particular vent type, which can be completely closed by the adjustable horizontal vanes. A two wire CTA probe was used for measurement of the actual velocity over predefined planes, which were specified according to smoke visualization. Mean velocities and the turbulence intensity were evaluated on the basis of the obtained data and are presented in a form of charts. Both jet boundary and orientation of the jet for a given setup of the vent are important characteristics of particular vent type. Effectiveness of different vents could be compared using our methodology and hence contribute to development of advanced ventilation system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD101%2F09%2FH050" target="_blank" >GD101/09/H050: Výzkum energeticky úsporných zařízení pro dosažení pohody vnitřního prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EPJ Web of Conferences

  • ISBN

    978-80-7372-784-0

  • ISSN

    2100-014X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    EPJ Web of Conferences

  • Místo vydání

    Francie

  • Místo konání akce

    Jičín

  • Datum konání akce

    22. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000304449600049