Modelling of fatigue failure of gears with thin rim
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU100686" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU100686 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of fatigue failure of gears with thin rim
Popis výsledku v původním jazyce
This work is focused on a fracture mechanics analysis of a spur gear with thin rim. The fatigue crack propagation is numerically studied using special routine implemented in the numerical model. Two criteria for crack kinking are considered: MTS criterion and modified MTS criterion which takes constraint effect into account. Sensitivity analysis of the crack increment size is present. It was found that for the same crack path obtained numerically the MTS criterion requires smaller crack increment in comparison with modified MTS criterion.
Název v anglickém jazyce
Modelling of fatigue failure of gears with thin rim
Popis výsledku anglicky
This work is focused on a fracture mechanics analysis of a spur gear with thin rim. The fatigue crack propagation is numerically studied using special routine implemented in the numerical model. Two criteria for crack kinking are considered: MTS criterion and modified MTS criterion which takes constraint effect into account. Sensitivity analysis of the crack increment size is present. It was found that for the same crack path obtained numerically the MTS criterion requires smaller crack increment in comparison with modified MTS criterion.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů