The effect of constraint level on a crack path
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F13%3APU101991" target="_blank" >RIV/00216305:26110/13:PU101991 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68081723:_____/13:00398701
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The effect of constraint level on a crack path
Popis výsledku v původním jazyce
The main aim of the work was to estimate the effect of a constraint on a predicted crack path and indicate cases where the failure of a component could be described more precisely by constraint-based description. Special specimen geometry with a high level of constraint was developed and numerical predictions of the crack path were compared with experimental results. The numerical model was built using commercial software ANSYS and a special procedure for the crack propagation was developed. The numerical prediction of the crack path based on a modified Maximum Tangential Stress (MTS) criterion (the criterion uses a two-parameter description of the stress field around the crack tip) is generally in agreement with the experimental data. The classical MTS criterion was found much more sensitive on the crack increment. Based on our numerical predictions it can be concluded that the modified MTS criterion predicted the crack path more precisely, especially in a case with high constraint le
Název v anglickém jazyce
The effect of constraint level on a crack path
Popis výsledku anglicky
The main aim of the work was to estimate the effect of a constraint on a predicted crack path and indicate cases where the failure of a component could be described more precisely by constraint-based description. Special specimen geometry with a high level of constraint was developed and numerical predictions of the crack path were compared with experimental results. The numerical model was built using commercial software ANSYS and a special procedure for the crack propagation was developed. The numerical prediction of the crack path based on a modified Maximum Tangential Stress (MTS) criterion (the criterion uses a two-parameter description of the stress field around the crack tip) is generally in agreement with the experimental data. The classical MTS criterion was found much more sensitive on the crack increment. Based on our numerical predictions it can be concluded that the modified MTS criterion predicted the crack path more precisely, especially in a case with high constraint le
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ENGINEERING FAILURE ANALYSIS
ISSN
1350-6307
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013 (29)
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
83-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—