Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prediction of Real Rough Surface Deformation in Pure Rolling EHL Contact: Comparison with Experiment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU101583" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU101583 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prediction of Real Rough Surface Deformation in Pure Rolling EHL Contact: Comparison with Experiment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The ability to predict the in-contact deformation of surface topography is very important for the design of machine components with respect to minimizing the friction and wear of rubbing surfaces. In this study the amplitude attenuation principle is verified as a simple tool for this purpose. Measured lubricant film profiles are compared with prediction based on this principle. From the results obtained it appears that the amplitude attenuation principle provides reasonable estimation of the deformationof rubbing surfaces that can be used for the prediction of in-contact behavior of surface roughness. Good agreement was obtained under pure rolling conditions, which provides a good initial point for the other studies under rolling/sliding conditions where the wear of rubbing surfaces is of key importance.

  • Název v anglickém jazyce

    Prediction of Real Rough Surface Deformation in Pure Rolling EHL Contact: Comparison with Experiment

  • Popis výsledku anglicky

    The ability to predict the in-contact deformation of surface topography is very important for the design of machine components with respect to minimizing the friction and wear of rubbing surfaces. In this study the amplitude attenuation principle is verified as a simple tool for this purpose. Measured lubricant film profiles are compared with prediction based on this principle. From the results obtained it appears that the amplitude attenuation principle provides reasonable estimation of the deformationof rubbing surfaces that can be used for the prediction of in-contact behavior of surface roughness. Good agreement was obtained under pure rolling conditions, which provides a good initial point for the other studies under rolling/sliding conditions where the wear of rubbing surfaces is of key importance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TRIBOLOGY TRANSACTIONS

  • ISSN

    1040-2004

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    55

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    698-704

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus