Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tribology of Wheel-Rail Contact: a Review of Laboratory Experimental Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU104824" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU104824 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tribology of Wheel-Rail Contact: a Review of Laboratory Experimental Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In comparison with other modes of transportation particularly road and air, rail transportation is among the most energy efficient with a significant environmental and social favorableness. For successful and efficient railway transportation the wheel-rail interface is the subject of interdisciplinary research efforts. The interaction between wheel and rail depends on vehicle-track dynamics, contact mechanics and tribology. These phenomena are related to cost, safety, maintenance, reliability, environment and energy consumption. The tribology of wheel-rail interface plays important role according to processes of adhesion, friction and wear. This review paper deals with laboratory experimental research of tribology of wheel-rail contact.

  • Název v anglickém jazyce

    Tribology of Wheel-Rail Contact: a Review of Laboratory Experimental Research

  • Popis výsledku anglicky

    In comparison with other modes of transportation particularly road and air, rail transportation is among the most energy efficient with a significant environmental and social favorableness. For successful and efficient railway transportation the wheel-rail interface is the subject of interdisciplinary research efforts. The interaction between wheel and rail depends on vehicle-track dynamics, contact mechanics and tribology. These phenomena are related to cost, safety, maintenance, reliability, environment and energy consumption. The tribology of wheel-rail interface plays important role according to processes of adhesion, friction and wear. This review paper deals with laboratory experimental research of tribology of wheel-rail contact.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI3%2F442" target="_blank" >FR-TI3/442: *Výzkum a vývoj adaptivního systému mazání okolků kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings - 53 rd International Conference of Machine Design Departments, September 12-14, 2012 Mikulov, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-214-4533-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    219-222

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Mikulov

  • Datum konání akce

    12. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku