Tribology of Wheel-Rail Contact: a Review of Laboratory Experimental Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU104824" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU104824 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tribology of Wheel-Rail Contact: a Review of Laboratory Experimental Research
Popis výsledku v původním jazyce
In comparison with other modes of transportation particularly road and air, rail transportation is among the most energy efficient with a significant environmental and social favorableness. For successful and efficient railway transportation the wheel-rail interface is the subject of interdisciplinary research efforts. The interaction between wheel and rail depends on vehicle-track dynamics, contact mechanics and tribology. These phenomena are related to cost, safety, maintenance, reliability, environment and energy consumption. The tribology of wheel-rail interface plays important role according to processes of adhesion, friction and wear. This review paper deals with laboratory experimental research of tribology of wheel-rail contact.
Název v anglickém jazyce
Tribology of Wheel-Rail Contact: a Review of Laboratory Experimental Research
Popis výsledku anglicky
In comparison with other modes of transportation particularly road and air, rail transportation is among the most energy efficient with a significant environmental and social favorableness. For successful and efficient railway transportation the wheel-rail interface is the subject of interdisciplinary research efforts. The interaction between wheel and rail depends on vehicle-track dynamics, contact mechanics and tribology. These phenomena are related to cost, safety, maintenance, reliability, environment and energy consumption. The tribology of wheel-rail interface plays important role according to processes of adhesion, friction and wear. This review paper deals with laboratory experimental research of tribology of wheel-rail contact.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI3%2F442" target="_blank" >FR-TI3/442: *Výzkum a vývoj adaptivního systému mazání okolků kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings - 53 rd International Conference of Machine Design Departments, September 12-14, 2012 Mikulov, Czech Republic
ISBN
978-80-214-4533-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
219-222
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Mikulov
Datum konání akce
12. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—