Pressure increase in elliptical impact ehl contacts with surface asperities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU118789" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU118789 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/IJTC2012-61072" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/IJTC2012-61072</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1115/IJTC2012-61072" target="_blank" >10.1115/IJTC2012-61072</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pressure increase in elliptical impact ehl contacts with surface asperities
Popis výsledku v původním jazyce
The phenomena which occur when a spherical steel body impacts a stationary steel plate with surface asperities are discussed through isothermal Newtonian numerical analysis using sinusoidal roughness. The ridges of the sinusoidal roughness produce largelocal pressures, particularly in elliptical contacts, when constant loads are imposed on the contact by impact. The pressure level is usually larger when the ridges are located along the major contact direction than along the minor contact direction, andincreases as the loading speed increases. The high pressure induces a micro-groove in the ridge and the horse-shoe shaped constriction is formed at the ridges locating around the contact edge.
Název v anglickém jazyce
Pressure increase in elliptical impact ehl contacts with surface asperities
Popis výsledku anglicky
The phenomena which occur when a spherical steel body impacts a stationary steel plate with surface asperities are discussed through isothermal Newtonian numerical analysis using sinusoidal roughness. The ridges of the sinusoidal roughness produce largelocal pressures, particularly in elliptical contacts, when constant loads are imposed on the contact by impact. The pressure level is usually larger when the ridges are located along the major contact direction than along the minor contact direction, andincreases as the loading speed increases. The high pressure induces a micro-groove in the ridge and the horse-shoe shaped constriction is formed at the ridges locating around the contact edge.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LH11002" target="_blank" >LH11002: Experimentální studium vlivu molekulární degradace maziva na utváření mazacího filmu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the ASME/STLE 2012 International Joint Tribology Conference
ISBN
9780791845080
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
101-102
Název nakladatele
American Society of Mechanical Engineers, Tribology Division, TRIB
Místo vydání
Denver, CO; United States
Místo konání akce
Denver, Colorado, USA
Datum konání akce
8. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—