PREDICTION OF CAR CABIN ENVIRONMENT BY MEANS OF 1D AND 3D CABIN MODEL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F12%3APU91350" target="_blank" >RIV/00216305:26210/12:PU91350 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/10:PU91350
Výsledek na webu
<a href="http://www.epj-conferences.org/" target="_blank" >http://www.epj-conferences.org/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/epjconf/20122502004" target="_blank" >10.1051/epjconf/20122502004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PREDICTION OF CAR CABIN ENVIRONMENT BY MEANS OF 1D AND 3D CABIN MODEL
Popis výsledku v původním jazyce
Thermal comfort and also reduction of energy requirements of air-conditioning system in vehicle cabins are currently very intensively investigated and up-to-date issues. The article deals with two approaches of modelling of car cabin environment; the first model was created in simulation language Modelica (typical 1D approach without cabin geometry ) and the second one was created in specialized software Theseus-FE (3D approach with cabin geometry). Performance and capabilities of this tools are demonstrated on the example of the car cabin and the results from simulations are compared with the results from the real car cabin climate chamber measurements
Název v anglickém jazyce
PREDICTION OF CAR CABIN ENVIRONMENT BY MEANS OF 1D AND 3D CABIN MODEL
Popis výsledku anglicky
Thermal comfort and also reduction of energy requirements of air-conditioning system in vehicle cabins are currently very intensively investigated and up-to-date issues. The article deals with two approaches of modelling of car cabin environment; the first model was created in simulation language Modelica (typical 1D approach without cabin geometry ) and the second one was created in specialized software Theseus-FE (3D approach with cabin geometry). Performance and capabilities of this tools are demonstrated on the example of the car cabin and the results from simulations are compared with the results from the real car cabin climate chamber measurements
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD101%2F09%2FH050" target="_blank" >GD101/09/H050: Výzkum energeticky úsporných zařízení pro dosažení pohody vnitřního prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EPJ Web of Conferences
ISBN
978-80-7372-670-6
ISSN
2100-014X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
145-150
Název nakladatele
E D P SCIENCES
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
24. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000304449600107