Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VYUŽITÍ 1D SIMULAČNÍCH NÁSTROJŮ PŘI TVORBĚ MODELŮ PRO SIMULACI VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ V KABINÁCH DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU91351" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU91351 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VYUŽITÍ 1D SIMULAČNÍCH NÁSTROJŮ PŘI TVORBĚ MODELŮ PRO SIMULACI VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ V KABINÁCH DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zajištění tepelné pohody v kabině dopravních prostředků při minimalizaci energetických nároků je v současné době aktuální a intenzivně zkoumanou problematikou. Článek pojednává o využití 1D simulačních nástrojů (např. RadTherm, Theseus-FE) při tvorbě modelů pro simulaci vnitřního prostředí v kabinách dopravních prostředků, zmiňuje jejich možnosti, výhody a nevýhody. Možnosti 1D simulačních nástrojů jsou demonstrovány na příkladu modelu osobního automobilu, přičemž výsledky simulace jsou porovnány s měřením na reálném automobilu. Simulace i měření byly provedeny pro případ chlazení kabiny za podmínek horkého letního dne.

  • Název v anglickém jazyce

    MODEL FOR SIMULATION OF INDOOR CABIN ENVIRONMENT - 1D APPROACH

  • Popis výsledku anglicky

    Thermal comfort and also reduction of energy requirements of air-conditioning system in vehicle cabins are currently very intensively investigated and up-to-date issues. The article deals with semi 1D approach of modelling of car cabin environment by themeans of specialized software such us RadTherm, Theseus-FE etc. The advantages, disadvantages and capabilities of this software tools are discussed. The performance and capabilities of this modelling approach is demonstrated on the example of the car cabin and the results from simulations are compared with the results from the real car cabin climate chamber measurements of cool down scenario under very hot day climate conditions.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD101%2F09%2FH050" target="_blank" >GD101/09/H050: Výzkum energeticky úsporných zařízení pro dosažení pohody vnitřního prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXIX. Setkání kateder mechaniky tekutin a termomechaniky - sborník konference

  • ISBN

    978-80-248-2244-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vysoká škola báňská

  • Místo vydání

    Ostarava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    23. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku