VYUŽITÍ 1D SIMULAČNÍCH NÁSTROJŮ PŘI TVORBĚ MODELŮ PRO SIMULACI VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ V KABINÁCH DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F10%3APU91351" target="_blank" >RIV/00216305:26210/10:PU91351 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VYUŽITÍ 1D SIMULAČNÍCH NÁSTROJŮ PŘI TVORBĚ MODELŮ PRO SIMULACI VNITŘNÍHO PROSTŘEDÍ V KABINÁCH DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Zajištění tepelné pohody v kabině dopravních prostředků při minimalizaci energetických nároků je v současné době aktuální a intenzivně zkoumanou problematikou. Článek pojednává o využití 1D simulačních nástrojů (např. RadTherm, Theseus-FE) při tvorbě modelů pro simulaci vnitřního prostředí v kabinách dopravních prostředků, zmiňuje jejich možnosti, výhody a nevýhody. Možnosti 1D simulačních nástrojů jsou demonstrovány na příkladu modelu osobního automobilu, přičemž výsledky simulace jsou porovnány s měřením na reálném automobilu. Simulace i měření byly provedeny pro případ chlazení kabiny za podmínek horkého letního dne.
Název v anglickém jazyce
MODEL FOR SIMULATION OF INDOOR CABIN ENVIRONMENT - 1D APPROACH
Popis výsledku anglicky
Thermal comfort and also reduction of energy requirements of air-conditioning system in vehicle cabins are currently very intensively investigated and up-to-date issues. The article deals with semi 1D approach of modelling of car cabin environment by themeans of specialized software such us RadTherm, Theseus-FE etc. The advantages, disadvantages and capabilities of this software tools are discussed. The performance and capabilities of this modelling approach is demonstrated on the example of the car cabin and the results from simulations are compared with the results from the real car cabin climate chamber measurements of cool down scenario under very hot day climate conditions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD101%2F09%2FH050" target="_blank" >GD101/09/H050: Výzkum energeticky úsporných zařízení pro dosažení pohody vnitřního prostředí</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXIX. Setkání kateder mechaniky tekutin a termomechaniky - sborník konference
ISBN
978-80-248-2244-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoká škola báňská
Místo vydání
Ostarava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
23. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—