Simulační nástroj tepelné zátěže kabiny - ověření predikce na základě validačních testů v klimatické komoře
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU121769" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU121769 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační nástroj tepelné zátěže kabiny - ověření predikce na základě validačních testů v klimatické komoře
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje možnosti a limity 1D modelu tepelné zátěže kabiny, který byl vytvořen v prostředí v Matlab. Tento jednoduchý výpočetní nástroj je určený pro rychlý výpočet rozložení teplot a tepelných toků v kabině osobního vozu pomocí bilančního přístupu s uvažování akumulace tepla v materiálech. Vyhodnocení modelu bylo provedeno na základě série testů v klimatické komoře. Teploty okolí se během testů pohybovaly v rozmezí teplot od -20 °C až po +40 °C a intenzity solárního záření až do 968 W/m2. Z výsledků vyplývá, že model je vhodný pro kvalitativní porovnávací studie vlivu provozních podmínek i materiálové skladby vozu a určení střední teploty v kabině i celkové tepelné zátěže. Naopak pro přesnější určení rozložení teplot v kabině tento nástroj není schopen nahradit přesnější, ale i časově náročnější CFD simulace.
Název v anglickém jazyce
Testing of car cabin environment under various seasonal conditions to calibrate a virtual testing stand of car cabin.
Popis výsledku anglicky
The paper presents possibilities and limits of 1D model of car cabin heat load, which was developed in the Matlab. This computational tool is primarily designed for the fast calculation of temperature distribution and heat fluxes inside a car cabin using the heat balance equations considering accumulation inside a materials. The reliability of the model was proved by tests on real car inside a climatic chamber. The range of ambient temperature was from -20 °C up to +40 °C and solar intensity up to 968 W/m2. The results shows that the model is suitable for quantitative comparison of different operative conditions and also different material compositions to predict mean operative temperature inside a cabin and also the car cabin heat load. However this simple model is not suitable for more detailed simulations as provides CFD softwares.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BJ - Termodynamika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Simulace budov a techniky prostředí
ISBN
978-80-270-0772-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
154
Strana od-do
1-154
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—