Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulační nástroj tepelné zátěže kabiny - ověření predikce na základě validačních testů v klimatické komoře

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU121769" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU121769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulační nástroj tepelné zátěže kabiny - ověření predikce na základě validačních testů v klimatické komoře

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje možnosti a limity 1D modelu tepelné zátěže kabiny, který byl vytvořen v prostředí v Matlab. Tento jednoduchý výpočetní nástroj je určený pro rychlý výpočet rozložení teplot a tepelných toků v kabině osobního vozu pomocí bilančního přístupu s uvažování akumulace tepla v materiálech. Vyhodnocení modelu bylo provedeno na základě série testů v klimatické komoře. Teploty okolí se během testů pohybovaly v rozmezí teplot od -20 °C až po +40 °C a intenzity solárního záření až do 968 W/m2. Z výsledků vyplývá, že model je vhodný pro kvalitativní porovnávací studie vlivu provozních podmínek i materiálové skladby vozu a určení střední teploty v kabině i celkové tepelné zátěže. Naopak pro přesnější určení rozložení teplot v kabině tento nástroj není schopen nahradit přesnější, ale i časově náročnější CFD simulace.

  • Název v anglickém jazyce

    Testing of car cabin environment under various seasonal conditions to calibrate a virtual testing stand of car cabin.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents possibilities and limits of 1D model of car cabin heat load, which was developed in the Matlab. This computational tool is primarily designed for the fast calculation of temperature distribution and heat fluxes inside a car cabin using the heat balance equations considering accumulation inside a materials. The reliability of the model was proved by tests on real car inside a climatic chamber. The range of ambient temperature was from -20 °C up to +40 °C and solar intensity up to 968 W/m2. The results shows that the model is suitable for quantitative comparison of different operative conditions and also different material compositions to predict mean operative temperature inside a cabin and also the car cabin heat load. However this simple model is not suitable for more detailed simulations as provides CFD softwares.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BJ - Termodynamika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Simulace budov a techniky prostředí

  • ISBN

    978-80-270-0772-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    154

  • Strana od-do

    1-154

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    10. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku