Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hybrid Algorithm for Network Design Problem with Uncertain Demands

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F13%3APU106182" target="_blank" >RIV/00216305:26210/13:PU106182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hybrid Algorithm for Network Design Problem with Uncertain Demands

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of the paper is to present a hybrid algorithm to solve a transportation optimization model with random demand parameters and network design variables. At first, the classical deterministic linear transportation model with network design 0-1 variables is introduced. Then, randomness is considered for demand parameters and modeled by here-and-now approach. The obtained scenario-based model leads to a mixed integer linear program (MILP) that can be solved by common integer programming techniques, see e.g. the branch-and-bound algorithm implemented in the CPLEX solver. Such a program may reach solvability limitations of MIP algorithms for large scale real world data, so a suitable heuristic development is welcome. Therefore, the idea of combination of traditional optimization algorithm and genetic algorithm is discussed and developed. At the end, the results are illustrated and also verified for a small test instance by figures.

  • Název v anglickém jazyce

    Hybrid Algorithm for Network Design Problem with Uncertain Demands

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of the paper is to present a hybrid algorithm to solve a transportation optimization model with random demand parameters and network design variables. At first, the classical deterministic linear transportation model with network design 0-1 variables is introduced. Then, randomness is considered for demand parameters and modeled by here-and-now approach. The obtained scenario-based model leads to a mixed integer linear program (MILP) that can be solved by common integer programming techniques, see e.g. the branch-and-bound algorithm implemented in the CPLEX solver. Such a program may reach solvability limitations of MIP algorithms for large scale real world data, so a suitable heuristic development is welcome. Therefore, the idea of combination of traditional optimization algorithm and genetic algorithm is discussed and developed. At the end, the results are illustrated and also verified for a small test instance by figures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Engineering and Computer Science WCECS 2013

  • ISBN

    978-988-19252-3-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    554-559

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    San Francisco

  • Datum konání akce

    23. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000335870200105