Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Slide Bearing Computational Models Considering Elastic Deformations and Rough Surfaces

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU109032" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU109032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Slide Bearing Computational Models Considering Elastic Deformations and Rough Surfaces

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents computational simulation strategies of the slide bearing lubrication as a fluid-structural problem. Finite difference method is proposed for a solution of the fluid problem described by Reynolds differential equation and Finite Element Method is used for a solution of the structural problem. Bearing loads are calculated by the Virtual Engine model assembled and solved in Multibody System. The proposed approaches include temperature and pressure dependent viscosity and density of bearing lubricant. All the computational approaches are applied on a main bearing of modern in-line three-cylinder engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Slide Bearing Computational Models Considering Elastic Deformations and Rough Surfaces

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents computational simulation strategies of the slide bearing lubrication as a fluid-structural problem. Finite difference method is proposed for a solution of the fluid problem described by Reynolds differential equation and Finite Element Method is used for a solution of the structural problem. Bearing loads are calculated by the Virtual Engine model assembled and solved in Multibody System. The proposed approaches include temperature and pressure dependent viscosity and density of bearing lubricant. All the computational approaches are applied on a main bearing of modern in-line three-cylinder engine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2014

  • ISBN

    978-80-214-4871-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    444-447

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    12. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000364573900104