Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational approaches for slide bearing modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU110667" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU110667 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational approaches for slide bearing modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with computational simulation strategies of the slide bearing lubrication as a fluid-structural problem. Finite difference method is proposed for a solution of the fluid problem described by Reynolds differential equation and Finite Element Method is used for a solution of the structural problem. Bearing loads are calculated by the Virtual Engine model assembled and solved in Multibody System. The proposed approaches include temperature and pressure dependent viscosity and density of bearing lubricant. All the computational approaches are applied on a main bearing of modern in-line three-cylinder engine.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational approaches for slide bearing modelling

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with computational simulation strategies of the slide bearing lubrication as a fluid-structural problem. Finite difference method is proposed for a solution of the fluid problem described by Reynolds differential equation and Finite Element Method is used for a solution of the structural problem. Bearing loads are calculated by the Virtual Engine model assembled and solved in Multibody System. The proposed approaches include temperature and pressure dependent viscosity and density of bearing lubricant. All the computational approaches are applied on a main bearing of modern in-line three-cylinder engine.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 45th International Scientific Conference of the Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Internal Combustion Engine

  • ISBN

    978-80-7375-801-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    250

  • Strana od-do

    25-32

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY OF LIFE SCIENCE PRAGUE

  • Místo vydání

    Kostelec nad Černými lesy

  • Místo konání akce

    Kostelec nad Černými lesy

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku