Introduction to Design of Speed Controller for Fuel Pump
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU111314" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU111314 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018341" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018341</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018341" target="_blank" >10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018341</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introduction to Design of Speed Controller for Fuel Pump
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution presents an efficient approach to design of speed controller for fuel pump. The fuel pump is used for two-shaft turbine engine concept with reducer driven by a free turbine. Controlling the amount of fuel injection into the combustion chamber is based on the speed control of the fuel pump which is controlled by the engine control unit according to the desired power mode. The resulting flow of fuel into the combustion chamber beside the pump speed regulator influences the bypass which constricts the return fuel according to pressure in the nozzles. Control characteristic of the bypass controller is fixed and is determined by its structure. The only adjustable parameter is the speed of the fuel pump. This paper describes the design procedure of this fuel pump using a two-level controller with speed and subordinate current-torque control.
Název v anglickém jazyce
Introduction to Design of Speed Controller for Fuel Pump
Popis výsledku anglicky
This contribution presents an efficient approach to design of speed controller for fuel pump. The fuel pump is used for two-shaft turbine engine concept with reducer driven by a free turbine. Controlling the amount of fuel injection into the combustion chamber is based on the speed control of the fuel pump which is controlled by the engine control unit according to the desired power mode. The resulting flow of fuel into the combustion chamber beside the pump speed regulator influences the bypass which constricts the return fuel according to pressure in the nozzles. Control characteristic of the bypass controller is fixed and is determined by its structure. The only adjustable parameter is the speed of the fuel pump. This paper describes the design procedure of this fuel pump using a two-level controller with speed and subordinate current-torque control.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02010259" target="_blank" >TA02010259: Komplexní cenově dostupný řídicí systém leteckých motorů (CAAEEC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 16th International Conference on Mechatronics – Mechatronika 2014
ISBN
978-80-214-4817-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
749
Strana od-do
672-676
Název nakladatele
VUT v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
3. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000372145500107