Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introduction to Design of Speed Controller for Fuel Pump

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU111314" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU111314 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018341" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018341</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018341" target="_blank" >10.1109/MECHATRONIKA.2014.7018341</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introduction to Design of Speed Controller for Fuel Pump

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution presents an efficient approach to design of speed controller for fuel pump. The fuel pump is used for two-shaft turbine engine concept with reducer driven by a free turbine. Controlling the amount of fuel injection into the combustion chamber is based on the speed control of the fuel pump which is controlled by the engine control unit according to the desired power mode. The resulting flow of fuel into the combustion chamber beside the pump speed regulator influences the bypass which constricts the return fuel according to pressure in the nozzles. Control characteristic of the bypass controller is fixed and is determined by its structure. The only adjustable parameter is the speed of the fuel pump. This paper describes the design procedure of this fuel pump using a two-level controller with speed and subordinate current-torque control.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduction to Design of Speed Controller for Fuel Pump

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution presents an efficient approach to design of speed controller for fuel pump. The fuel pump is used for two-shaft turbine engine concept with reducer driven by a free turbine. Controlling the amount of fuel injection into the combustion chamber is based on the speed control of the fuel pump which is controlled by the engine control unit according to the desired power mode. The resulting flow of fuel into the combustion chamber beside the pump speed regulator influences the bypass which constricts the return fuel according to pressure in the nozzles. Control characteristic of the bypass controller is fixed and is determined by its structure. The only adjustable parameter is the speed of the fuel pump. This paper describes the design procedure of this fuel pump using a two-level controller with speed and subordinate current-torque control.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02010259" target="_blank" >TA02010259: Komplexní cenově dostupný řídicí systém leteckých motorů (CAAEEC)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Conference on Mechatronics – Mechatronika 2014

  • ISBN

    978-80-214-4817-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    749

  • Strana od-do

    672-676

  • Název nakladatele

    VUT v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    3. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000372145500107