Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model Based Design of Fuel Pump Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU114207" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU114207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model Based Design of Fuel Pump Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents a co-simulation method to design of speed controller for turbojet fuel pump. Expected fuel pump is used for small turbine engine concept with reducer driven by free turbine. The amount of injected fuel into the combustion chamber is based on the speed of the fuel pump which is controlled by the engine control unit. The final flow of fuel into the combustion chamber is restricted by fuel bypass which constricts the return fuel according to pressure in the nozzles. This back fuel bypass has nonlinear and fixed characteristic determined by its structure. The only way how to control the amount of incoming fuel to the engine is the pump speed control. Effect of the bypass represents a variable component in the fuel pump load and from theview of the speed controller it is a disturbance variable. This paper describes the co-simulation model based on the use of MATLAB/Simulink and MSC Adams environment. This simulation uses interconnection of Simulink controller design and

  • Název v anglickém jazyce

    Model Based Design of Fuel Pump Control

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents a co-simulation method to design of speed controller for turbojet fuel pump. Expected fuel pump is used for small turbine engine concept with reducer driven by free turbine. The amount of injected fuel into the combustion chamber is based on the speed of the fuel pump which is controlled by the engine control unit. The final flow of fuel into the combustion chamber is restricted by fuel bypass which constricts the return fuel according to pressure in the nozzles. This back fuel bypass has nonlinear and fixed characteristic determined by its structure. The only way how to control the amount of incoming fuel to the engine is the pump speed control. Effect of the bypass represents a variable component in the fuel pump load and from theview of the speed controller it is a disturbance variable. This paper describes the co-simulation model based on the use of MATLAB/Simulink and MSC Adams environment. This simulation uses interconnection of Simulink controller design and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2015 Extended Abstracts

  • ISBN

    978-80-86246-42-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    390

  • Strana od-do

    10-11

  • Název nakladatele

    Institute of Theoretical and Applied Mechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Místo vydání

    ŽĎAS, a.s. Žďár nad Sázavou

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    11. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku