Canadian Traveller Problem: a note about Game Theory Approach
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU113678" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU113678 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26210/14:PU122563
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Canadian Traveller Problem: a note about Game Theory Approach
Popis výsledku v původním jazyce
In a variety of real world problems from robot navigation to logistics, agents face the challenge of path optimization on a graph with unknown edge costs. It is known as the Canadian Traveller Problem (CTP). There are many variants of CTP and many path planning approaches to find an optimal solution of the CTP. The aim of the paper is to present the possible way for a solution strategy and possible problem description by means of the Game Theory (GT). The paper presents initial study and theoretical background of the Game Theory approaches to find a proper CTP policy. In this problem the agent known as a traveller needs to go trough the real-life ways implemented by CTP. The presented CTP problem is a base problem with unrecoverable edges. Because themost of the CTP solution strategies are based on heuristic and meta-heuristic algorithms, i.e. on the ground of Artificial Intelligence (AI) approaches, we also present this kind of solution. The solution is compared with advance swarm in
Název v anglickém jazyce
Canadian Traveller Problem: a note about Game Theory Approach
Popis výsledku anglicky
In a variety of real world problems from robot navigation to logistics, agents face the challenge of path optimization on a graph with unknown edge costs. It is known as the Canadian Traveller Problem (CTP). There are many variants of CTP and many path planning approaches to find an optimal solution of the CTP. The aim of the paper is to present the possible way for a solution strategy and possible problem description by means of the Game Theory (GT). The paper presents initial study and theoretical background of the Game Theory approaches to find a proper CTP policy. In this problem the agent known as a traveller needs to go trough the real-life ways implemented by CTP. The presented CTP problem is a base problem with unrecoverable edges. Because themost of the CTP solution strategies are based on heuristic and meta-heuristic algorithms, i.e. on the ground of Artificial Intelligence (AI) approaches, we also present this kind of solution. The solution is compared with advance swarm in
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BA - Obecná matematika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mendel Journal series
ISSN
1803-3814
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
403-406
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—