Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Canadian Traveller Problem: a note about Game Theory Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F14%3APU113678" target="_blank" >RIV/00216305:26210/14:PU113678 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26210/14:PU122563

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Canadian Traveller Problem: a note about Game Theory Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a variety of real world problems from robot navigation to logistics, agents face the challenge of path optimization on a graph with unknown edge costs. It is known as the Canadian Traveller Problem (CTP). There are many variants of CTP and many path planning approaches to find an optimal solution of the CTP. The aim of the paper is to present the possible way for a solution strategy and possible problem description by means of the Game Theory (GT). The paper presents initial study and theoretical background of the Game Theory approaches to find a proper CTP policy. In this problem the agent known as a traveller needs to go trough the real-life ways implemented by CTP. The presented CTP problem is a base problem with unrecoverable edges. Because themost of the CTP solution strategies are based on heuristic and meta-heuristic algorithms, i.e. on the ground of Artificial Intelligence (AI) approaches, we also present this kind of solution. The solution is compared with advance swarm in

  • Název v anglickém jazyce

    Canadian Traveller Problem: a note about Game Theory Approach

  • Popis výsledku anglicky

    In a variety of real world problems from robot navigation to logistics, agents face the challenge of path optimization on a graph with unknown edge costs. It is known as the Canadian Traveller Problem (CTP). There are many variants of CTP and many path planning approaches to find an optimal solution of the CTP. The aim of the paper is to present the possible way for a solution strategy and possible problem description by means of the Game Theory (GT). The paper presents initial study and theoretical background of the Game Theory approaches to find a proper CTP policy. In this problem the agent known as a traveller needs to go trough the real-life ways implemented by CTP. The presented CTP problem is a base problem with unrecoverable edges. Because themost of the CTP solution strategies are based on heuristic and meta-heuristic algorithms, i.e. on the ground of Artificial Intelligence (AI) approaches, we also present this kind of solution. The solution is compared with advance swarm in

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mendel Journal series

  • ISSN

    1803-3814

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    403-406

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus