Decreasing of sliding friction in hydraulic piston damper
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU114094" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU114094 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Decreasing of sliding friction in hydraulic piston damper
Popis výsledku v původním jazyce
The published paper deals with the decreasing of sliding friction in hydraulic cylinder with double-ended piston rod. The hydraulic cylinder extrudes oil through the throttling gap placed in the external bypass, and so the throttling gap works as a hydraulic damper. Commercial hydraulic cylinder is the simplest way to ensure the fluid flow through the bypass. The hydraulic piston is manufactured with minimal leaking around the piston rod and maximal sealing of the piston. It results in high friction losses particularly caused by piston and piston rod sealing. This causes the undesired increasing of F-v dependence of the whole system. The main goal of this paper is a proposal of suitable design and material selection which decreases friction losses. Themeasurement of all components, which contributes to the increasing of shear friction, is described (piston rod sealing, piston sealing, dust cover, sliding tapes). The piston rod sealing has a significant effect on the total frictional f
Název v anglickém jazyce
Decreasing of sliding friction in hydraulic piston damper
Popis výsledku anglicky
The published paper deals with the decreasing of sliding friction in hydraulic cylinder with double-ended piston rod. The hydraulic cylinder extrudes oil through the throttling gap placed in the external bypass, and so the throttling gap works as a hydraulic damper. Commercial hydraulic cylinder is the simplest way to ensure the fluid flow through the bypass. The hydraulic piston is manufactured with minimal leaking around the piston rod and maximal sealing of the piston. It results in high friction losses particularly caused by piston and piston rod sealing. This causes the undesired increasing of F-v dependence of the whole system. The main goal of this paper is a proposal of suitable design and material selection which decreases friction losses. Themeasurement of all components, which contributes to the increasing of shear friction, is described (piston rod sealing, piston sealing, dust cover, sliding tapes). The piston rod sealing has a significant effect on the total frictional f
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering mechanics 2015
ISBN
978-80-86246-42-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
170-171
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
11. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—