Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Energy efficient active control of the flow past an aircraft wing: RANS and LES evaluation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU116088" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU116088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.apm.2015.09.028" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.apm.2015.09.028</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.apm.2015.09.028" target="_blank" >10.1016/j.apm.2015.09.028</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Energy efficient active control of the flow past an aircraft wing: RANS and LES evaluation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Numerical simulations of the flow past a NACA 0015 wing with active control have been performed. The Reynolds number of the flow based on the wing's chord is Re = 2.5 x 106. The configuration proposed in this study does not follow the conventional active control methodology past wings. Large blowing surfaces and low jet velocity magnitudes are considered and the energy efficiency of such configuration is examined for a number of variants. The present actuation reduces the profile drag of the wing and influences the flow mainly in two dimensions. Maximum drag decrease could be close to 40% at low angles of attack, with still positive energy income. Supportive Large Eddy Simulations at Re = 2.2 x 105 verify the trends of this control, which are predicted by Reynolds Averaged Navier–Stokes modelling.

  • Název v anglickém jazyce

    Energy efficient active control of the flow past an aircraft wing: RANS and LES evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    Numerical simulations of the flow past a NACA 0015 wing with active control have been performed. The Reynolds number of the flow based on the wing's chord is Re = 2.5 x 106. The configuration proposed in this study does not follow the conventional active control methodology past wings. Large blowing surfaces and low jet velocity magnitudes are considered and the energy efficiency of such configuration is examined for a number of variants. The present actuation reduces the profile drag of the wing and influences the flow mainly in two dimensions. Maximum drag decrease could be close to 40% at low angles of attack, with still positive energy income. Supportive Large Eddy Simulations at Re = 2.2 x 105 verify the trends of this control, which are predicted by Reynolds Averaged Navier–Stokes modelling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED0002%2F01%2F01" target="_blank" >ED0002/01/01: NETME Centre (Nové technologie pro strojírenství)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    APPLIED MATHEMATICAL MODELLING

  • ISSN

    0307-904X

  • e-ISSN

    1872-8480

  • Svazek periodika

    1-26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2015

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    1-26

  • Kód UT WoS článku

    000367407700003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84951304622