Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computational Modelling of Piston Ring Dynamics in 3D

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU116566" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU116566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.bozek.cvut.cz/mecca/indexen.html" target="_blank" >http://www.bozek.cvut.cz/mecca/indexen.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0009" target="_blank" >10.2478/mecdc-2014-0009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computational Modelling of Piston Ring Dynamics in 3D

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Advanced computational models of a piston assembly based on the level of virtual prototypes require a detailed description of piston ring behaviour. Considering these requirements, the piston rings operate in regimes that cannot in general be simplifiedinto an axisymmetric model in general. The piston and the cylinder liner do not have a perfect round shape, due mainly due to machining tolerances and external thermo-mechanical loads. If the ring cannot follow the liner deformations, a local loss of contact occurs and resulting in blow-by and increased consumption of lubricant oil consumption consequently increase in the engine. Current computational models are unable to implement such effects. The paper focuses on the development of the a flexible 3Dpiston ring model based on the Timoshenko beam theory with the use ofusing the mMultibody system (MBS). The MBS model is compared to the fFinite element method (FEM) solution.

  • Název v anglickém jazyce

    Computational Modelling of Piston Ring Dynamics in 3D

  • Popis výsledku anglicky

    Advanced computational models of a piston assembly based on the level of virtual prototypes require a detailed description of piston ring behaviour. Considering these requirements, the piston rings operate in regimes that cannot in general be simplifiedinto an axisymmetric model in general. The piston and the cylinder liner do not have a perfect round shape, due mainly due to machining tolerances and external thermo-mechanical loads. If the ring cannot follow the liner deformations, a local loss of contact occurs and resulting in blow-by and increased consumption of lubricant oil consumption consequently increase in the engine. Current computational models are unable to implement such effects. The paper focuses on the development of the a flexible 3Dpiston ring model based on the Timoshenko beam theory with the use ofusing the mMultibody system (MBS). The MBS model is compared to the fFinite element method (FEM) solution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus