Computational Modelling of Piston Ring Dynamics in 3D
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU116566" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU116566 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.bozek.cvut.cz/mecca/indexen.html" target="_blank" >http://www.bozek.cvut.cz/mecca/indexen.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/mecdc-2014-0009" target="_blank" >10.2478/mecdc-2014-0009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational Modelling of Piston Ring Dynamics in 3D
Popis výsledku v původním jazyce
Advanced computational models of a piston assembly based on the level of virtual prototypes require a detailed description of piston ring behaviour. Considering these requirements, the piston rings operate in regimes that cannot in general be simplifiedinto an axisymmetric model in general. The piston and the cylinder liner do not have a perfect round shape, due mainly due to machining tolerances and external thermo-mechanical loads. If the ring cannot follow the liner deformations, a local loss of contact occurs and resulting in blow-by and increased consumption of lubricant oil consumption consequently increase in the engine. Current computational models are unable to implement such effects. The paper focuses on the development of the a flexible 3Dpiston ring model based on the Timoshenko beam theory with the use ofusing the mMultibody system (MBS). The MBS model is compared to the fFinite element method (FEM) solution.
Název v anglickém jazyce
Computational Modelling of Piston Ring Dynamics in 3D
Popis výsledku anglicky
Advanced computational models of a piston assembly based on the level of virtual prototypes require a detailed description of piston ring behaviour. Considering these requirements, the piston rings operate in regimes that cannot in general be simplifiedinto an axisymmetric model in general. The piston and the cylinder liner do not have a perfect round shape, due mainly due to machining tolerances and external thermo-mechanical loads. If the ring cannot follow the liner deformations, a local loss of contact occurs and resulting in blow-by and increased consumption of lubricant oil consumption consequently increase in the engine. Current computational models are unable to implement such effects. The paper focuses on the development of the a flexible 3Dpiston ring model based on the Timoshenko beam theory with the use ofusing the mMultibody system (MBS). The MBS model is compared to the fFinite element method (FEM) solution.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—