Structural analyses of small transport aircraft by the Institute of Aerospace Engineering
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU122179" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU122179 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.czaerospace.eu/en/2015-03-54.html" target="_blank" >http://www.czaerospace.eu/en/2015-03-54.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Structural analyses of small transport aircraft by the Institute of Aerospace Engineering
Popis výsledku v původním jazyce
The participation of the Institute of Aerospace Engineering on small transport aircraft design is presented in this paper. This commuter category aircraft named L 410 NG is developed according to the CS-23 regulation standard. For a structural design and modifications the modern non-linear FE methods and innovative approaches in stress analyses were used. An elongation of the fatigue durability of critical undercarriage spars and wall segments of aircraft fuselage was investigated. Stress analyses of aileron, flap, elevator and rudder control systems were proved. Also load comparisons and three particular stress analyses of the horizontal tail unit and its separated parts are described. The research of progressive non-linear computation methods and complex stress analyses of longitudinal structural system of the rear fuselage part are presented in this article.
Název v anglickém jazyce
Structural analyses of small transport aircraft by the Institute of Aerospace Engineering
Popis výsledku anglicky
The participation of the Institute of Aerospace Engineering on small transport aircraft design is presented in this paper. This commuter category aircraft named L 410 NG is developed according to the CS-23 regulation standard. For a structural design and modifications the modern non-linear FE methods and innovative approaches in stress analyses were used. An elongation of the fatigue durability of critical undercarriage spars and wall segments of aircraft fuselage was investigated. Stress analyses of aileron, flap, elevator and rudder control systems were proved. Also load comparisons and three particular stress analyses of the horizontal tail unit and its separated parts are described. The research of progressive non-linear computation methods and complex stress analyses of longitudinal structural system of the rear fuselage part are presented in this article.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Letecký zpravodaj
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
21-23
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—