Numerical investigation of thermal EHL in elliptical contact under impact motion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F15%3APU126136" target="_blank" >RIV/00216305:26210/15:PU126136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1350650115574534" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1177/1350650115574534</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1350650115574534" target="_blank" >10.1177/1350650115574534</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Numerical investigation of thermal EHL in elliptical contact under impact motion
Popis výsledku v původním jazyce
In this work, the thermal elastohydrodynamic lubrication in elliptical contact under impact motion is investigated numerically by altering oil viscosity and elliptical ratio. The impact-rebound time is shortened with the increase of the elliptical ratio, while a smaller ambient oil viscosity extends the impact-rebound time. Generally speaking, a larger elliptical ratio reduces the maximum load-carrying capacity, increases the value of the minimum film thickness, and lowers the temperature rise. A smaller oil viscosity lowers the pressure and temperature rises and reduces the film thickness.
Název v anglickém jazyce
Numerical investigation of thermal EHL in elliptical contact under impact motion
Popis výsledku anglicky
In this work, the thermal elastohydrodynamic lubrication in elliptical contact under impact motion is investigated numerically by altering oil viscosity and elliptical ratio. The impact-rebound time is shortened with the increase of the elliptical ratio, while a smaller ambient oil viscosity extends the impact-rebound time. Generally speaking, a larger elliptical ratio reduces the maximum load-carrying capacity, increases the value of the minimum film thickness, and lowers the temperature rise. A smaller oil viscosity lowers the pressure and temperature rises and reduces the film thickness.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART J-JOURNAL OF ENGINEERING TRIBOLOGY
ISSN
1350-6501
e-ISSN
2041-305X
Svazek periodika
229
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1125-1131
Kód UT WoS článku
000360289800008
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84939796747