Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Performance of EHL Oil Film in Intermittent Motion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F18%3APU144058" target="_blank" >RIV/00216305:26210/18:PU144058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jstage.jst.go.jp/article/trol/13/4/13_204/_article" target="_blank" >https://www.jstage.jst.go.jp/article/trol/13/4/13_204/_article</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2474/trol.13.204" target="_blank" >10.2474/trol.13.204</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Performance of EHL Oil Film in Intermittent Motion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, the variations of the squeeze elastohydrodynamic lubrication (EHL) oil film in unidirectional and bidirectional intermittent motions are investigated theoretically. For the unidirectional intermittent motion, the effects of stop time, deceleration, elliptical ratio and applied load are explored. It is found that the variation of the central pressure, central and minimum film thickness in intermittent motion resemble those in an impact-rebound process with shorter intermittent period. However, the shapes of the pressure curves versus time are also influenced by the elliptical ratio and the applied load. It is also found that the bidirectional intermittent motion is more detrimental to the contact metals so that special attention should be paid in the design.

  • Název v anglickém jazyce

    Performance of EHL Oil Film in Intermittent Motion

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, the variations of the squeeze elastohydrodynamic lubrication (EHL) oil film in unidirectional and bidirectional intermittent motions are investigated theoretically. For the unidirectional intermittent motion, the effects of stop time, deceleration, elliptical ratio and applied load are explored. It is found that the variation of the central pressure, central and minimum film thickness in intermittent motion resemble those in an impact-rebound process with shorter intermittent period. However, the shapes of the pressure curves versus time are also influenced by the elliptical ratio and the applied load. It is also found that the bidirectional intermittent motion is more detrimental to the contact metals so that special attention should be paid in the design.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tribology Online

  • ISSN

    1881-2198

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    JP - Japonsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    204-211

  • Kód UT WoS článku

    000458276100003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85054587556