WP17M04: Elektronická řídicí jednotka podvozku s inteligentním ovládáním toku krouticího momentu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APR28931" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PR28931 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Funkcni%20vzorky/2016/2016_FV_TDM_ECU.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Funkcni%20vzorky/2016/2016_FV_TDM_ECU.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
WP17M04: Elektronická řídicí jednotka podvozku s inteligentním ovládáním toku krouticího momentu.
Popis výsledku v původním jazyce
Elektronická řídicí jednotka ECU slouží k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. Je určena pro implementaci vyvinutého řídicího algoritmu pro automatické řízení uzavírání diferenciálu. Tato ECU bude součástí celku mechatronického systému TDM – Tatra Drive Management pro inteligentní řízení toku krouticího momentu.
Název v anglickém jazyce
WP17M04: Electronic control unit with intelligent control of the torque
Popis výsledku anglicky
Electronic control unit is used for intelligent control of the torque. It is determined for location of the control algorithm of automatic control locking differential. The ECU will be part of a complex mechatronic system TDM - Tatra Drive Management for an intelligent control torque.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TDM_ECU
Číselná identifikace
131512
Technické parametry
Využitím tohoto zařízení lze automaticky uzavírat diferenciál a řídit inteligentně tok krouticího momentu. Základní návrh elektronické řídicí jednotky vychází z hlediska použitých snímačů a akčních členů pro mechatronický systém hnacího traktu. Vývoj je zaměřen na sofistikované řízení uzavírání příslušných diferenciálů různých uspořádání hnacího traktu vozidla. Signály z řídicí jednotky ovládají mechanické zubové spojky pomocí pneumatického válce, který je řízen akčním členem. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.
Ekonomické parametry
Využití elektronické řídicí jednotky pro inteligentní řízení toku hnacího momentu umožní dosáhnout výrazných úspor v palivu využití hnacího momentu bez zásahu řidiče, jelikož uzavírání je realizováno kontrolním algoritmem, který inteligentně řídí tok krouticího momentu. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Funkcni%20vzorky/2016/2016_FV_TDM_ECU.pdf