Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WP17M04: Elektronická řídicí jednotka podvozku s inteligentním ovládáním toku krouticího momentu.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APR28931" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PR28931 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Funkcni%20vzorky/2016/2016_FV_TDM_ECU.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Funkcni%20vzorky/2016/2016_FV_TDM_ECU.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    WP17M04: Elektronická řídicí jednotka podvozku s inteligentním ovládáním toku krouticího momentu.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Elektronická řídicí jednotka ECU slouží k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. Je určena pro implementaci vyvinutého řídicího algoritmu pro automatické řízení uzavírání diferenciálu. Tato ECU bude součástí celku mechatronického systému TDM – Tatra Drive Management pro inteligentní řízení toku krouticího momentu.

  • Název v anglickém jazyce

    WP17M04: Electronic control unit with intelligent control of the torque

  • Popis výsledku anglicky

    Electronic control unit is used for intelligent control of the torque. It is determined for location of the control algorithm of automatic control locking differential. The ECU will be part of a complex mechatronic system TDM - Tatra Drive Management for an intelligent control torque.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TDM_ECU

  • Číselná identifikace

    131512

  • Technické parametry

    Využitím tohoto zařízení lze automaticky uzavírat diferenciál a řídit inteligentně tok krouticího momentu. Základní návrh elektronické řídicí jednotky vychází z hlediska použitých snímačů a akčních členů pro mechatronický systém hnacího traktu. Vývoj je zaměřen na sofistikované řízení uzavírání příslušných diferenciálů různých uspořádání hnacího traktu vozidla. Signály z řídicí jednotky ovládají mechanické zubové spojky pomocí pneumatického válce, který je řízen akčním členem. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.

  • Ekonomické parametry

    Využití elektronické řídicí jednotky pro inteligentní řízení toku hnacího momentu umožní dosáhnout výrazných úspor v palivu využití hnacího momentu bez zásahu řidiče, jelikož uzavírání je realizováno kontrolním algoritmem, který inteligentně řídí tok krouticího momentu. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Funkcni%20vzorky/2016/2016_FV_TDM_ECU.pdf