WP17M05: Prototyp nákladního vozidla obsahující podvozek s inteligentním řízením toku krouticího momentu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29210" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29210 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
WP17M05: Prototyp nákladního vozidla obsahující podvozek s inteligentním řízením toku krouticího momentu
Popis výsledku v původním jazyce
Prototyp vozidla byl vytvořen pro vyvíjený mechatronický systém TDM. Tento systém obsahuje elektronickou řídicí jednotka ECU sloužící k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. V ECU je implementován řídicí algoritmus pro automatické řízení uzavírání diferenciálu pomocí speciálních zubových spojek. Tento mechatronický systém TDM – Tatra Drive Management je autonomní a řidič se nemusí o nic starat.
Název v anglickém jazyce
WP17M05: Truck prototype containing chassis with intelligent control of torque
Popis výsledku anglicky
The prototype of the vehicle was created for the developed mechatronic TDM system. This system includes an electronic control unit ECU for intelligent torque control. A control algorithm is implemented in the ECU for automatic control of the differential lock using special dog clutch. This mechatronic TDM - Tatra Drive Management system is autonomous and the driver does not have to worry about anything.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
T158_Vehicle_Prototype_TDM_SYSTE
Číselná identifikace
144381
Technické parametry
Využitím tohoto prototypu vozidla lze docílit automatického uzavírání diferenciálu a řídit inteligentně tok krouticího momentu bez zásahu řidiče. Základní návrh prototypu vozidla s TDM systémem vychází z hlediska použitých snímačů a akčních členů pro hnací trakt. Vývoj je zaměřen na sofistikované řízení uzavírání příslušných diferenciálů různých uspořádání hnacího traktu vozidla. Signály z řídicí jednotky ovládají mechanické zubové spojky pomocí pneumatického válce, který je řízen akčním členem. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.
Ekonomické parametry
Využití prototypu vozidla s mechatronickým systémem TDM pro inteligentní řízení toku hnacího momentu umožní dosáhnout výrazných úspor v palivu využití hnacího momentu bez zásahu řidiče, jelikož uzavírání je realizováno kontrolním algoritmem, který inteligentně řídí tok krouticího momentu. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf