Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WP17M05: Prototyp nákladního vozidla obsahující podvozek s inteligentním řízením toku krouticího momentu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29210" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    WP17M05: Prototyp nákladního vozidla obsahující podvozek s inteligentním řízením toku krouticího momentu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Prototyp vozidla byl vytvořen pro vyvíjený mechatronický systém TDM. Tento systém obsahuje elektronickou řídicí jednotka ECU sloužící k inteligentnímu řízení toku hnacího momentu. V ECU je implementován řídicí algoritmus pro automatické řízení uzavírání diferenciálu pomocí speciálních zubových spojek. Tento mechatronický systém TDM – Tatra Drive Management je autonomní a řidič se nemusí o nic starat.

  • Název v anglickém jazyce

    WP17M05: Truck prototype containing chassis with intelligent control of torque

  • Popis výsledku anglicky

    The prototype of the vehicle was created for the developed mechatronic TDM system. This system includes an electronic control unit ECU for intelligent torque control. A control algorithm is implemented in the ECU for automatic control of the differential lock using special dog clutch. This mechatronic TDM - Tatra Drive Management system is autonomous and the driver does not have to worry about anything.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>prot</sub> - Prototyp

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    T158_Vehicle_Prototype_TDM_SYSTE

  • Číselná identifikace

    144381

  • Technické parametry

    Využitím tohoto prototypu vozidla lze docílit automatického uzavírání diferenciálu a řídit inteligentně tok krouticího momentu bez zásahu řidiče. Základní návrh prototypu vozidla s TDM systémem vychází z hlediska použitých snímačů a akčních členů pro hnací trakt. Vývoj je zaměřen na sofistikované řízení uzavírání příslušných diferenciálů různých uspořádání hnacího traktu vozidla. Signály z řídicí jednotky ovládají mechanické zubové spojky pomocí pneumatického válce, který je řízen akčním členem. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.

  • Ekonomické parametry

    Využití prototypu vozidla s mechatronickým systémem TDM pro inteligentní řízení toku hnacího momentu umožní dosáhnout výrazných úspor v palivu využití hnacího momentu bez zásahu řidiče, jelikož uzavírání je realizováno kontrolním algoritmem, který inteligentně řídí tok krouticího momentu. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP17.pdf