Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of industrial design projects with use of online evaluation system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU118205" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU118205 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-22762-7_11" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-22762-7_11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22762-7_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-22762-7_11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of industrial design projects with use of online evaluation system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    During study of Industrial design, students create multiple projects, which are always evaluated in terms of aesthetic value and are assessed afterwards with a grade. Since perception of such designs is a subjective, objectivity cannot be achieved by single teacher. The paper analyzes current methods of assessing design projects and examines their application in online evaluation system, which is used during education. Method for assessing projects is based on multiple evaluations by teachers. Relationship between ordinary and online assessment are studied and described.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of industrial design projects with use of online evaluation system

  • Popis výsledku anglicky

    During study of Industrial design, students create multiple projects, which are always evaluated in terms of aesthetic value and are assessed afterwards with a grade. Since perception of such designs is a subjective, objectivity cannot be achieved by single teacher. The paper analyzes current methods of assessing design projects and examines their application in online evaluation system, which is used during education. Method for assessing projects is based on multiple evaluations by teachers. Relationship between ordinary and online assessment are studied and described.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Latest Methods of Construction Design

  • ISBN

    978-3-319-22761-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    69-74

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Beroun

  • Datum konání akce

    9. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000451459600011