Assessment of industrial design projects with use of online evaluation system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU118205" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU118205 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-22762-7_11" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-22762-7_11</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-22762-7_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-22762-7_11</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of industrial design projects with use of online evaluation system
Popis výsledku v původním jazyce
During study of Industrial design, students create multiple projects, which are always evaluated in terms of aesthetic value and are assessed afterwards with a grade. Since perception of such designs is a subjective, objectivity cannot be achieved by single teacher. The paper analyzes current methods of assessing design projects and examines their application in online evaluation system, which is used during education. Method for assessing projects is based on multiple evaluations by teachers. Relationship between ordinary and online assessment are studied and described.
Název v anglickém jazyce
Assessment of industrial design projects with use of online evaluation system
Popis výsledku anglicky
During study of Industrial design, students create multiple projects, which are always evaluated in terms of aesthetic value and are assessed afterwards with a grade. Since perception of such designs is a subjective, objectivity cannot be achieved by single teacher. The paper analyzes current methods of assessing design projects and examines their application in online evaluation system, which is used during education. Method for assessing projects is based on multiple evaluations by teachers. Relationship between ordinary and online assessment are studied and described.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The Latest Methods of Construction Design
ISBN
978-3-319-22761-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
69-74
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Beroun
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000451459600011