Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSIS OF CAUSES OF FALSE-NEGATIVE EVALUATION OF EUSAMA METHODOLOGY FOR SUSPENSION ASESSMENT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU120067" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU120067 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=W2AFUnArPT63XeUXKOb&page=1&doc=1" target="_blank" >https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=W2AFUnArPT63XeUXKOb&page=1&doc=1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYSIS OF CAUSES OF FALSE-NEGATIVE EVALUATION OF EUSAMA METHODOLOGY FOR SUSPENSION ASESSMENT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstract: The article deals with recent failures of the EUSAMA methodology which is used for non-destructive testing of the car chassis without disassembling. On simulated data, there is performed an analysis of false-negative evaluation of car condition which occurs often on cars in actually good technical shape. High tire stiffness in combination with small axle load are identified as main causes of the methodology failures. Such combination of technical features is common for car chassis designed according contemporary trends in automotive industry. Adjustment of the too high excitation stroke is suggested as possible future recourse. Therefore the testing conditions should comply with contemporary quality of the road surfaces.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF CAUSES OF FALSE-NEGATIVE EVALUATION OF EUSAMA METHODOLOGY FOR SUSPENSION ASESSMENT

  • Popis výsledku anglicky

    Abstract: The article deals with recent failures of the EUSAMA methodology which is used for non-destructive testing of the car chassis without disassembling. On simulated data, there is performed an analysis of false-negative evaluation of car condition which occurs often on cars in actually good technical shape. High tire stiffness in combination with small axle load are identified as main causes of the methodology failures. Such combination of technical features is common for car chassis designed according contemporary trends in automotive industry. Adjustment of the too high excitation stroke is suggested as possible future recourse. Therefore the testing conditions should comply with contemporary quality of the road surfaces.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering mechanics 2016

  • ISBN

    978-80-87012-59-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    282-285

  • Název nakladatele

    Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    9. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000379986700067