ANALYSIS OF CAUSES OF FALSE-NEGATIVE EVALUATION OF EUSAMA METHODOLOGY FOR SUSPENSION ASESSMENT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU120067" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU120067 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=W2AFUnArPT63XeUXKOb&page=1&doc=1" target="_blank" >https://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=1&SID=W2AFUnArPT63XeUXKOb&page=1&doc=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ANALYSIS OF CAUSES OF FALSE-NEGATIVE EVALUATION OF EUSAMA METHODOLOGY FOR SUSPENSION ASESSMENT
Popis výsledku v původním jazyce
Abstract: The article deals with recent failures of the EUSAMA methodology which is used for non-destructive testing of the car chassis without disassembling. On simulated data, there is performed an analysis of false-negative evaluation of car condition which occurs often on cars in actually good technical shape. High tire stiffness in combination with small axle load are identified as main causes of the methodology failures. Such combination of technical features is common for car chassis designed according contemporary trends in automotive industry. Adjustment of the too high excitation stroke is suggested as possible future recourse. Therefore the testing conditions should comply with contemporary quality of the road surfaces.
Název v anglickém jazyce
ANALYSIS OF CAUSES OF FALSE-NEGATIVE EVALUATION OF EUSAMA METHODOLOGY FOR SUSPENSION ASESSMENT
Popis výsledku anglicky
Abstract: The article deals with recent failures of the EUSAMA methodology which is used for non-destructive testing of the car chassis without disassembling. On simulated data, there is performed an analysis of false-negative evaluation of car condition which occurs often on cars in actually good technical shape. High tire stiffness in combination with small axle load are identified as main causes of the methodology failures. Such combination of technical features is common for car chassis designed according contemporary trends in automotive industry. Adjustment of the too high excitation stroke is suggested as possible future recourse. Therefore the testing conditions should comply with contemporary quality of the road surfaces.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering mechanics 2016
ISBN
978-80-87012-59-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
282-285
Název nakladatele
Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
9. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000379986700067