Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reinvention of the EUSAMA diagnostic methodology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU127500" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU127500 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=87968" target="_blank" >http://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=87968</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJVD.2017.10008970" target="_blank" >10.1504/IJVD.2017.10008970</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reinvention of the EUSAMA diagnostic methodology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors use the mathematical model of the vehicle suspension to simulate the diagnostic procedure of the EUSAMA methodology. Simulations on large dataset of vehicle chassis are calculated to identify the causes of false-negative evaluation of car condition often found in the cars that are in good technical shape. It is proved that the most important cause of the methodology failure is the concurrence of current trend to use stiff car tyres and a high excitation stroke of currently used test rigs. Such high amplitudes of excitation do not correspond to the excitation from modern roads. Then, the authors verify the effects of non-linear characteristics of the damper and tyre stiffness on the results obtained by simulation diagnostic tests. This paper introduces the adjustments of the EUSAMA methodology, which should eliminate a growing set of tests with contradictory diagnosis results.

  • Název v anglickém jazyce

    Reinvention of the EUSAMA diagnostic methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The authors use the mathematical model of the vehicle suspension to simulate the diagnostic procedure of the EUSAMA methodology. Simulations on large dataset of vehicle chassis are calculated to identify the causes of false-negative evaluation of car condition often found in the cars that are in good technical shape. It is proved that the most important cause of the methodology failure is the concurrence of current trend to use stiff car tyres and a high excitation stroke of currently used test rigs. Such high amplitudes of excitation do not correspond to the excitation from modern roads. Then, the authors verify the effects of non-linear characteristics of the damper and tyre stiffness on the results obtained by simulation diagnostic tests. This paper introduces the adjustments of the EUSAMA methodology, which should eliminate a growing set of tests with contradictory diagnosis results.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN

  • ISSN

    0143-3369

  • e-ISSN

    1741-5314

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    74

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    304-318

  • Kód UT WoS článku

    000417892700002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85034060449