Reinvention of the EUSAMA diagnostic methodology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APU127500" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PU127500 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=87968" target="_blank" >http://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=87968</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJVD.2017.10008970" target="_blank" >10.1504/IJVD.2017.10008970</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reinvention of the EUSAMA diagnostic methodology
Popis výsledku v původním jazyce
The authors use the mathematical model of the vehicle suspension to simulate the diagnostic procedure of the EUSAMA methodology. Simulations on large dataset of vehicle chassis are calculated to identify the causes of false-negative evaluation of car condition often found in the cars that are in good technical shape. It is proved that the most important cause of the methodology failure is the concurrence of current trend to use stiff car tyres and a high excitation stroke of currently used test rigs. Such high amplitudes of excitation do not correspond to the excitation from modern roads. Then, the authors verify the effects of non-linear characteristics of the damper and tyre stiffness on the results obtained by simulation diagnostic tests. This paper introduces the adjustments of the EUSAMA methodology, which should eliminate a growing set of tests with contradictory diagnosis results.
Název v anglickém jazyce
Reinvention of the EUSAMA diagnostic methodology
Popis výsledku anglicky
The authors use the mathematical model of the vehicle suspension to simulate the diagnostic procedure of the EUSAMA methodology. Simulations on large dataset of vehicle chassis are calculated to identify the causes of false-negative evaluation of car condition often found in the cars that are in good technical shape. It is proved that the most important cause of the methodology failure is the concurrence of current trend to use stiff car tyres and a high excitation stroke of currently used test rigs. Such high amplitudes of excitation do not correspond to the excitation from modern roads. Then, the authors verify the effects of non-linear characteristics of the damper and tyre stiffness on the results obtained by simulation diagnostic tests. This paper introduces the adjustments of the EUSAMA methodology, which should eliminate a growing set of tests with contradictory diagnosis results.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1202" target="_blank" >LO1202: NETME CENTRE PLUS</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
INTERNATIONAL JOURNAL OF VEHICLE DESIGN
ISSN
0143-3369
e-ISSN
1741-5314
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
74
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
304-318
Kód UT WoS článku
000417892700002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85034060449