Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of extension of load spectrum on estimation of residual fatigue lifetime of railway axle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F16%3APU143950" target="_blank" >RIV/00216305:26210/16:PU143950 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.scientific.net/SSP.258.607" target="_blank" >https://www.scientific.net/SSP.258.607</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.258.607" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/SSP.258.607</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of extension of load spectrum on estimation of residual fatigue lifetime of railway axle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Railway axles are subjected to cyclic amplitude loading which can lead to fatigue failure. For safe operation of railway axles a damage tolerance approach taking into account a possible defect in railway axle is often required. Because of different operation regimes of trains (fast/slow ride, ride on straight track, on curved track, over switches etc.) the load amplitude of axle is not constant. The variability of load is defined by a load spectrum, which is determined experimentally by measuring of load in service conditions. Even though the load spectrum is measured on several hundreds or thousands of operation kilometres, the railway axles are in operation much longer time (often tens of years). Therefore, some load amplitudes higher than ones measured in the test can occur during a long-term axle service. The contribution presented deals with the effect of extension of load spectrum by rare high load amplitudes, which can occur during long-term operation, on residual fatigue lifetime of railway axles.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of extension of load spectrum on estimation of residual fatigue lifetime of railway axle

  • Popis výsledku anglicky

    Railway axles are subjected to cyclic amplitude loading which can lead to fatigue failure. For safe operation of railway axles a damage tolerance approach taking into account a possible defect in railway axle is often required. Because of different operation regimes of trains (fast/slow ride, ride on straight track, on curved track, over switches etc.) the load amplitude of axle is not constant. The variability of load is defined by a load spectrum, which is determined experimentally by measuring of load in service conditions. Even though the load spectrum is measured on several hundreds or thousands of operation kilometres, the railway axles are in operation much longer time (often tens of years). Therefore, some load amplitudes higher than ones measured in the test can occur during a long-term axle service. The contribution presented deals with the effect of extension of load spectrum by rare high load amplitudes, which can occur during long-term operation, on residual fatigue lifetime of railway axles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Solid State Phenomena

  • ISSN

    1012-0394

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    258

  • Číslo periodika v rámci svazku

    -

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    607-610

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85009783134