Comparison of different load spectra on residual fatigue lifetime of railway axle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F14%3A00434930" target="_blank" >RIV/68081723:_____/14:00434930 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2014.06.269" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2014.06.269</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2014.06.269" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2014.06.269</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of different load spectra on residual fatigue lifetime of railway axle
Popis výsledku v původním jazyce
The railway axles are subjected to variable amplitude loading. The variability is caused by many different regimes of train operation. The dominant load is caused by the weight of the vehicle, which generates rotary bending during train movement. Nevertheless, there are additional forces, which are generated when train goes through curved track, over crossovers, switches, rail joints etc. Present non-destructive defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (approximately 2 mm long or longer). Hence there is a risk that the existing crack is not detected. Therefore, for conservative estimation of the residual fatigue lifetime the railway axle with a crack should be considered. The behaviour of the crack depends on load spectrum of railway axle. Hence for accurate determination of residual fatigue lifetime of the railway axle is necessary to know representative load spectrum. This paper compares several measured load spectra of railway axles, which are available in the li
Název v anglickém jazyce
Comparison of different load spectra on residual fatigue lifetime of railway axle
Popis výsledku anglicky
The railway axles are subjected to variable amplitude loading. The variability is caused by many different regimes of train operation. The dominant load is caused by the weight of the vehicle, which generates rotary bending during train movement. Nevertheless, there are additional forces, which are generated when train goes through curved track, over crossovers, switches, rail joints etc. Present non-destructive defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (approximately 2 mm long or longer). Hence there is a risk that the existing crack is not detected. Therefore, for conservative estimation of the residual fatigue lifetime the railway axle with a crack should be considered. The behaviour of the crack depends on load spectrum of railway axle. Hence for accurate determination of residual fatigue lifetime of the railway axle is necessary to know representative load spectrum. This paper compares several measured load spectra of railway axles, which are available in the li
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0197" target="_blank" >EE2.3.20.0197: Víceoborový výzkumný tým v oblasti designu materiálů a jeho zapojení do mezinárodní kooperace</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XVII International Colloquium on Mechanical Fatigue of Metals (ICMFM17)
ISBN
—
ISSN
1877-7058
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
313-316
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Verbania
Datum konání akce
25. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—