Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of different load spectra on residual fatigue lifetime of railway axle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F14%3A00434930" target="_blank" >RIV/68081723:_____/14:00434930 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2014.06.269" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2014.06.269</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2014.06.269" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2014.06.269</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of different load spectra on residual fatigue lifetime of railway axle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The railway axles are subjected to variable amplitude loading. The variability is caused by many different regimes of train operation. The dominant load is caused by the weight of the vehicle, which generates rotary bending during train movement. Nevertheless, there are additional forces, which are generated when train goes through curved track, over crossovers, switches, rail joints etc. Present non-destructive defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (approximately 2 mm long or longer). Hence there is a risk that the existing crack is not detected. Therefore, for conservative estimation of the residual fatigue lifetime the railway axle with a crack should be considered. The behaviour of the crack depends on load spectrum of railway axle. Hence for accurate determination of residual fatigue lifetime of the railway axle is necessary to know representative load spectrum. This paper compares several measured load spectra of railway axles, which are available in the li

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of different load spectra on residual fatigue lifetime of railway axle

  • Popis výsledku anglicky

    The railway axles are subjected to variable amplitude loading. The variability is caused by many different regimes of train operation. The dominant load is caused by the weight of the vehicle, which generates rotary bending during train movement. Nevertheless, there are additional forces, which are generated when train goes through curved track, over crossovers, switches, rail joints etc. Present non-destructive defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (approximately 2 mm long or longer). Hence there is a risk that the existing crack is not detected. Therefore, for conservative estimation of the residual fatigue lifetime the railway axle with a crack should be considered. The behaviour of the crack depends on load spectrum of railway axle. Hence for accurate determination of residual fatigue lifetime of the railway axle is necessary to know representative load spectrum. This paper compares several measured load spectra of railway axles, which are available in the li

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0197" target="_blank" >EE2.3.20.0197: Víceoborový výzkumný tým v oblasti designu materiálů a jeho zapojení do mezinárodní kooperace</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XVII International Colloquium on Mechanical Fatigue of Metals (ICMFM17)

  • ISBN

  • ISSN

    1877-7058

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    313-316

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Verbania

  • Datum konání akce

    25. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku