Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Topologicky optimalizovaná těhlice pro Formuli Student

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR33275" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR33275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/415" target="_blank" >http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/415</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Topologicky optimalizovaná těhlice pro Formuli Student

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Optimalizovaná těhlice je součástí zavěšení předního kola závodního vozu Formule Student. Protože není od vozovky oddělena tlumičem, je součástí tzv. neodpružené hmoty u níž je velice důležité snižovat její hmotnost. Díky tomu je pak vozidlo lépe ovladatelné a tím i bezpečnější. Díl je výsledkem šesté iterace vývoje alternativní topologicky optimalizované těhlice pro vůz Dragon 7. Je vyroben aditivní technologií Selective Laser Melting (SLM) z hliníkové slitiny AlSi10Mg a váží 485 g. Přestože je vyroben z materiálu, který má poloviční mez kluzu než standardně používané slitiny, je jeho hmotnost a maximální deformace, díky efektivnímu rozložení materiálu, srovnatelná.

  • Název v anglickém jazyce

    Topologically optimized axle carrier for Formula Student race car

  • Popis výsledku anglicky

    An optimized axle carrier is a part of a suspension of a front wheel of a Formula Student race car. It is a part of so-called unsprung mass, because it is not separated from the ground by a damper, and it is very important to minimize its weight. Thanks to this minimization, the car is more controllable and therefore safer. The part is a result of the 6th iteration of the development of an alternative topology optimized axle carrier for a vehicle Dragon 7. It is additively manufactured by Selective Laser Melting (SLM) technology from aluminum alloy AlSi10Mg and it weighs 485 g. Despite the fact, that it is made of a material that has a half yield stress limit than alloys used in standard, its weight and maximum deformation are comparable thanks to effectively distributed material.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TO těhlice D7

  • Číselná identifikace

    165918

  • Technické parametry

    Hmotnost: 485 g Maximální deformace: 0,5 mm Materiál: AlSi10Mg

  • Ekonomické parametry

    Náklady na aditivní výrobu jednoho dílu včetně pre a post procesingu bez obrábění činí cca 30 000,- Kč.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    ÚK-odbor reverzního inženýrství a aditivních technologií

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/415