Topologicky optimalizovaná těhlice pro Formuli Student
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR33275" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR33275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/415" target="_blank" >http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/415</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Topologicky optimalizovaná těhlice pro Formuli Student
Popis výsledku v původním jazyce
Optimalizovaná těhlice je součástí zavěšení předního kola závodního vozu Formule Student. Protože není od vozovky oddělena tlumičem, je součástí tzv. neodpružené hmoty u níž je velice důležité snižovat její hmotnost. Díky tomu je pak vozidlo lépe ovladatelné a tím i bezpečnější. Díl je výsledkem šesté iterace vývoje alternativní topologicky optimalizované těhlice pro vůz Dragon 7. Je vyroben aditivní technologií Selective Laser Melting (SLM) z hliníkové slitiny AlSi10Mg a váží 485 g. Přestože je vyroben z materiálu, který má poloviční mez kluzu než standardně používané slitiny, je jeho hmotnost a maximální deformace, díky efektivnímu rozložení materiálu, srovnatelná.
Název v anglickém jazyce
Topologically optimized axle carrier for Formula Student race car
Popis výsledku anglicky
An optimized axle carrier is a part of a suspension of a front wheel of a Formula Student race car. It is a part of so-called unsprung mass, because it is not separated from the ground by a damper, and it is very important to minimize its weight. Thanks to this minimization, the car is more controllable and therefore safer. The part is a result of the 6th iteration of the development of an alternative topology optimized axle carrier for a vehicle Dragon 7. It is additively manufactured by Selective Laser Melting (SLM) technology from aluminum alloy AlSi10Mg and it weighs 485 g. Despite the fact, that it is made of a material that has a half yield stress limit than alloys used in standard, its weight and maximum deformation are comparable thanks to effectively distributed material.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TO těhlice D7
Číselná identifikace
165918
Technické parametry
Hmotnost: 485 g Maximální deformace: 0,5 mm Materiál: AlSi10Mg
Ekonomické parametry
Náklady na aditivní výrobu jednoho dílu včetně pre a post procesingu bez obrábění činí cca 30 000,- Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
ÚK-odbor reverzního inženýrství a aditivních technologií
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://intranet.ustavkonstruovani.cz/file-download/get-project-pdf/415